Mit forside billede er væk ????
Fra : Jan

Dato : 15-10-03 22:11

Hejsa

Jeg er ved at lave en hjemmside til vores boligforning og havde en oppe at
køre med billede på forsiden, men det var lidt for stort, så jeg redigerede
lige i det, og ville uploade igen og det har jeg gjort, men når jeg så går
ind på siden nu, ja så er der intet billede.
Har prøvet at uploade flere gange, men stadig intet billede.

Hvad er galt

Se selv fejlen på www.gab3.dk

Jan

Fra : mig

Dato : 15-10-03 23:14

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind på siden nu, ja så er der intet billede.
> Har prøvet at uploade flere gange, men stadig intet billede.

Jeg tror den eneste fejl er at billedet hedder vejskilt.JPG men skal hedde
vejlskilt.jpg
mvh Kirsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-03 23:28

> [...]

>lige i det, og ville uploade igen og det har jeg gjort, men når jeg så går
>ind på siden nu, ja så er der intet billede.

Fordi der er forskel på store og små bogstaver på en server.

Billedet ligger på
http://www.gab3.dk/Vejskilt.jpg, mens stien på siden refererer
til http://www.gab3.dk/Vejskilt.JPG.

Så ret JPG til jpg i stien på siden.

Og så tilpas billedet i et grafikprogram, så det har den
størrelse, det skal være på siden i stedet for det megastore og
tunge billede,
--
Knud

Fra : Jan

Dato : 16-10-03 07:08

Hej

Jeg har photoshop, men har aldrig brugt det før - er helt ny her, hvordan
ville i anbefale jeg bearbejdede billedet så det ikke er så tungt ???
Jan

Fra : Jan

Dato : 16-10-03 07:26

Jeg forstår slet ikke hvordan jeg ændrer det - har prøvet at omdøbe vejskilt
til vejskilt.jpg men stadig intet billede hvor skal jeg ændre det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-10-03 12:32

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev :

>Jeg forstår slet ikke hvordan jeg ændrer det - har prøvet at omdøbe vejskilt
>til vejskilt.jpg men stadig intet billede hvor skal jeg ændre det.

Billedet er der nu, sikkert fordi du ser siden fra browserens
cache, prøv med [F 5].

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark