Fil med adgangskode
Fra : Holger A. Frisenette

Dato : 10-10-03 10:17

Hej gruppe

jeg har skrevet en bog som jeg vil lægge på min hjemmeside, men jeg
vil gerne begrænse adgangen, så man kan læse hvad det drejer sig om,
men ikke det hele. Vil man det, eller vil man downloade bogen, skal
man have en adgangskode, som man selvfølgelig skal betale for.

Hvor kan man læse/lære om hvordan det gøres?

Mvh
HOLGER

Fra : KH

Dato : 10-10-03 13:34

Er det nemmeste ikke at pakke den ned i f.eks. *.ace og give denne en kode??

Klaus

Fra : Holger A. Frisenette

Dato : 10-10-03 21:08

On Fri, 10 Oct 2003 14:34:14 +0200, "KH" <De@de.de> wrote:

>Er det nemmeste ikke at pakke den ned i f.eks. *.ace og give denne en kode??
>
>Klaus

jeg er ikke den store nørd så forklar mig lige hvad * *.ace* er for
noget.

HOLGER

Fra : KH

Dato : 11-10-03 12:00

> jeg er ikke den store nørd så forklar mig lige hvad * *.ace* er for
> noget.

Det er et nedpaknings program ligsom winzip altså en *.zip fil her hedder
det bare winace (www.winace.com). Her kan du når du pakker filen ned vælge
at give denne fil en kode. Den kode skal bruges for at kunne pakke filen ud
igen. Det er meget nemt at bruge.

Klaus

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 11-10-03 09:02

> [...]
> man have en adgangskode, som man selvfølgelig skal betale for.
>
> Hvor kan man læse/lære om hvordan det gøres?

Her er en god måde, som jeg har fundet et sted på nettet. Det
"adgangskontrollen" gør, er at den åbner en side, der skal have et navn der
er sammensat af din adgangskontrol. Det vil sige, hvis du angiver
brugernavn til test og adgangskode til 123, så skal du lave en side der
hedder test123.htm og den vil så blive åbnet. Her kan du så placere din
bog. Du kan sende folk adgangskoden når de har indbetalt penge.

Se her: http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Her er koden:

<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
<title>Username</title>
</head>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>Brugernavn.: <input type="text" name="username" size="20">
Adgangskode<font color="#FFFFFF">: </font><input type="password"
name="password" size="20">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;"> </p>
</form>

Fra : mig

Dato : 11-10-03 14:18

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder test123.htm og den vil så blive åbnet. Her kan du så placere din
> bog. Du kan sende folk adgangskoden når de har indbetalt penge.

Er problemet ikke så at søgemaskiner med tiden finder disse sider ?

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 11-10-03 14:25

"mig" <hobbyfotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> der

> Er problemet ikke så at søgemaskiner med tiden finder disse sider ?
> mvh

Nej, for der er koder der kan sørge for at søgemaskiner ikke skal finde
dem!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-03 15:46

"JSH \(9800\)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev :

>Nej, for der er koder der kan sørge for at søgemaskiner ikke skal finde
>dem!

Og, hvis der ikke er link til siderne nogen steder, så vil en
søgemaskine heller aldrig finde dem.
--
Knud