Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp schutzmarke
Fra : Rode

Dato : 12-04-01 13:19

Hej nyhedsgruppe. Jeg har lige et spørgsmål, om et kamera jeg har købt, som
heder schutzmarke, det er i format 9x12, er af træ, ca. 100 år og er måske
blevet brugt på kongehuset "er jeg blevet fortalt". Jeg kan ikke finde noget
om dette kamera på Internettet. Hvis i kender dette mærke så vil jeg meget
gerne høre fra jer.

Med venlig hilsen
E-mail: cnteknik@post9.tele.dk

Fra : Bernd

Dato : 13-04-01 10:50

Hej Rode,

Schutzmarke er (som du måske nok kan gætte) tysk og betyder varemærke. Jeg
er altså lidt i tvivl om dette er kameraets "navn". Istedet tror jeg at det
betyder at kameraets navn er et varemærke. Se rigtigt godt efter og måske
finder du en anden henvisning. Måske et symbol eller noget i den stil.

For hundrede år siden var der mindst hundrede (i den størrelsesorden)
kameraproducenter i Tyskland.

Måske har kongehuset stadig en kvittering på den...

Held og lykke

Bernd Möller

Rode <cnteknik@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b46g8$et0$1@news.inet.tele.dk...