Sende parameter til ny side
Fra : Lars Hjortø

Dato : 06-10-03 18:57

Hej med jer.

Jeg er ved at lave en hjemmeside med billeder. Her har jeg brug for at kunne
sende et parameter (navnet på en jpeg) med til en ny side. Altså klikker på
et link, hvorefter der åbner en ny side (billeder.htm) der modtager
parameteret (bil=bil.jpg) og viser billedet.

Adresselinien på det nye vindue kommer så til at se således ud:
http://websted/billeder.htm?billede=bil.jpg

Problemet er at jeg med djævelens vold og magt ikke kan finde ud at hvordan
jeg "får fat" på parameteret (billede) i den nye side ((billeder.htm) så jeg
kan vise billedet bil.jpg.

Håber at jeg har gjort det forståeligt hvad det er jeg mener.

Venlig hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : René Poulsen

Dato : 06-10-03 21:38

Lars Hjortø wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Venlig hilsen Lars.
>
> --
> Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Hej!

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror du er i den forkerte gruppe.
Du skal enten i gang med noget asp eller php...

For at få fat i det du har i din URL skal du skrive følgende:
'Request.Querystring(billede)'

Det kan så bruges på flere forskellige måder, men jeg synes det vil være
nemmest at gøre sådan:

Det er et stykke tid siden jeg har brugt ASP ( ja i det hele taget lavet noget
med hjemmesider ), men jeg mener at dette burde virke

/René

P.S. Hvis du overhovedet ikke forstår ASP men gerne vil lære det, så kig på
HTML.dk under tutorials. Det var her jeg lærte det første gang - rigtig gode og
pædagogiske tutorials!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-10-03 04:10

Hej René

Du skal have tak for hjælpen, jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at lave
det i php, ellers må jeg videre i en anden gruppe.

Venlig hilsen Lars Hjortø