trådløsnetværk ??? med netexpres...
Fra : kfc

Dato : 12-04-01 01:18

hejsa..

jeg er ved at rode mig ud i lidt " snavs " .. men her kommer det..

jeg skal høre om hvad og hvordan mht et evt trådløsnetværk...det skal
forbindes til et stk netexpress ( 1024/256 ), med router til 1 til 2 og
måske 3 pc'er...

opgaven lyder..

pc 1 . er i kælderen hvor adsl stiket er
pc 2 . er på 1 sal og INGEN stik
måske pc 3 er et stk bærbar som er ( hmm næsten allesteder og 2 sal )
og alsammen er i sammen hus..

men jeg kender ikke noget til den trådløse verden. så lidt hjælp eller info
ville være fedttttt

kfc

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 12-04-01 12:29

> [...]
> og alsammen er i sammen hus..
>
> men jeg kender ikke noget til den trådløse verden. så lidt hjælp eller

Så vidt jeg husker har 3Com og Cisco sådanne løsninger, du må bare regne med
at det er temmelig dyrt.

Fra : Kim Henriksen

Dato : 12-04-01 16:58

Hejsa..

Man kan købe en "start pakke" fra 3com og andre firma.

Pris er ca 7000,- for start pakken (Access point)
Så skal man bruge et netkort pr maskine. ca 1500,- for et PC Card netkort.
og ca 2500 for PCI netkort!

Det er ca. priser...

M.v.h.
Kim Henriksen
Tekniker
Novell CNA
Kim@hed.dk
Herning Elektronik & Data A/S
www.hed.dk

.. .. -_ --__--- RDX ---__-- _- .. . <rdx@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oqgB6.34892$o4.2611915@news010.worldonline.dk...

Fra : Jan Viegand

Dato : 13-04-01 08:06

"Kim Henriksen" <kim@hed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Pris er ca 7000,- for start pakken (Access point)
> Så skal man bruge et netkort pr maskine. ca 1500,- for et PC Card netkort.

Lucent Orinoco er billigere. Kan vist købes billigst i en Dell-udgave:
Base station: 3575 kr inkl. moms
PC-kort: 1669 kr
PCI-kort: 2206 kr

Jan

Fra : joe

Dato : 13-04-01 08:22

Hej!

Jeg har for et halvt år siden set en reklame for det ved TDC telebutikkerne
ca. kr. 1500,00 pr klient det skulle virke inden for huset.

mvh.

kim

Fra : kfc

Dato : 13-04-01 13:29

hej..

jeg trode at det var kommet ned i pris.. og legede lidt med tanker om at få
" kableren " væk...

men takker for info..

kfc