Skrue i dæk - kan dækket reddes?
Fra : Henrik Juul

Dato : 30-10-03 21:07

Jeg har i dag været så uheldig at køre en skrue op i et af mine næsten
nye vinterdæk.
Kan dækket reddes?

/Henrik
Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-10-03 21:21

Henrik Juul wrote:
> Jeg har i dag været så uheldig at køre en skrue op i et af mine næsten
> nye vinterdæk.
> Kan dækket reddes?

Ja du kan få sat en prop i hos stort set alle dæk montører.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Juul

Dato : 30-10-03 21:24

Perfekt - hvad skal jeg regne med at betale for sådan en seance?

/Henrik

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-10-03 21:33

Henrik Juul wrote:
> Perfekt - hvad skal jeg regne med at betale for sådan en seance?

Jeg ved det ikke.. Jeg har en gang fået lavet et hul fra en skrue, men det
var i sammenhæng med svejsning af ophæng til udstødning.. Og det blev ikke
lavet med en prop, men via sådan nogle "lakridsstænger" og noget lim.. Men
det er en ulovlig måde at fikse dækket på fordi den vist kan falde ud.. At
min så ikke gjorde er vel bare heldigt :).. Eneste grund til at dækket blev
lavet på denne måde er, at jeg stod og skulle bruge bilen til at køre 600 km
i en weekend.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : bme

Dato : 30-10-03 22:01

jeg fik et søm i dækket, det kostede vist omkring 150-175 kr at få lavet.

De tog dækket af fælgen, borede hullet lidt op og monterede en prop indefra,
monterede dækket og afbalancerede.

Så alt ialt tog det ca 20-25 min.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-03 00:14

Anders Houmark wrote:
:: "lakridsstænger" og noget lim.. Men det er en ulovlig måde at fikse
:: dækket på fordi den vist kan falde ud.. At min så ikke gjorde er vel

Nej, proppen kan ikke falde ud. Den er som regel konisk eller har en "flade"
indvendigt i dækket.

M.v.h.

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-10-03 01:16

Henrik B. wrote:

> Nej, proppen kan ikke falde ud. Den er som regel konisk eller har en
> "flade" indvendigt i dækket.

Læs lige hvad jeg skriver.. Du har endda klippet det halve af sætningen
væk..

Citat: "Og det blev ikke lavet med en prop, men via sådan nogle
"lakridsstænger" og noget lim.. " citat slut.

Så jov, den kan godt falde ud fordi den er ikke konisk, men mere som en
stang lavet af "blød" gummi.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-03 19:12

Anders Houmark wrote:
::: Nej, proppen kan ikke falde ud. Den er som regel konisk eller har en
::: "flade" indvendigt i dækket.
::
[...]

Og jo, jeg vil æde en gammel lakridsstang på, at den var svagt konisk....

M.v.h.

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-10-03 21:47

Henrik B. wrote:

> Og jo, jeg vil æde en gammel lakridsstang på, at den var svagt
> konisk....
>
> M.v.h.

Så må du begynde at spise nu :)

Hullet fra skruen blev gjort lidt større med noget som lignede en syl (så
det kan umuligt blive konisk), og så med en metalstang udformet som en
omvendt synål (du ved, sådan en lige metalstang med et øje i den ene ende og
et håndtag i den anden) fik sat lakridsstangen igennem øjet, lakridsstangen
blev fedtet ind i lim og med meget besvær fik han så mast øje og
lakridsstang ned, så var det bare at skære det overskydende af med et skarpt
blad.. Så tørrede det 5-10 min og vi fyldte luft i, dækket blev monteret og
jeg kørte hjem.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : RpR

Dato : 01-11-03 08:53

> [...]
skarpt
> blad.. Så tørrede det 5-10 min og vi fyldte luft i, dækket blev monteret

Hvis de er ulovlige, hvorfor bruger forhandlerne så lakridsstængerne som
bl.a. også kan købes hos T. Hansen?
Kan iøvrigt heller ikke se problemet. Der skal satme være tryk på før sådan
en sjover forlader dækket igen. Har aldrig oplevet det endnu her.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-11-03 11:03

RpR wrote:

> Hvis de er ulovlige, hvorfor bruger forhandlerne så lakridsstængerne
> som bl.a. også kan købes hos T. Hansen?

Jeg ved det ikke.. Mit var fordi det var fredag jeg var på værksted, jeg
skulle bare have sat udstødningen fast og vi fandt så ud af, at der var hul
i dækket.. Det turde jeg ikke køre videre med, så løsningen blev at få sat
sådan en lakrids ting i dækket.. Jeg er faktisk ikke klar over om det er
lovligt eller ej, jeg fik det bare at vide af chefen for butikken (som var
den der svejsede og lappede.. han havde ikke været i værkstedet i 10 år før
den dag jeg kom .. fik 1time og 15 min for 250 kroner inkl. moms.. det
kan man vist ikke klage over.

> Kan iøvrigt heller ikke se problemet. Der skal satme være tryk på før
> sådan en sjover forlader dækket igen. Har aldrig oplevet det endnu
> her.
Jeps, jeg har heller ikke været bange for at køre på dækket..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-10-03 21:58

On Thu, 30 Oct 2003 21:23:33 +0100, Henrik Juul
<henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote:

>Perfekt - hvad skal jeg regne med at betale for sådan en seance?

125,- gav jeg sidst...

/Jesper

Fra : Peter G C

Dato : 30-10-03 22:26

In news:ljr2qvg0n6h0kgdf8tk6anjf6pt55uak0b@4ax.com,
Henrik Juul <henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> typed:
> Jeg har i dag været så uheldig at køre en skrue op i et af mine næsten
> nye vinterdæk.

Det er ikke lang tid siden jeg selv prøvede det.

> Kan dækket reddes?

Jeps - værkstedet eller din dækmand fixer det.

Jeg gav vist 250 kroner for det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jæger

Dato : 31-10-03 08:00

Ja men lad være med at fjerne skruen, for så kan det blive svært at finde
hullet igen.
Poul.
"Henrik Juul" <henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:ljr2qvg0n6h0kgdf8tk6anjf6pt55uak0b@4ax.com...

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 08:24

> [...]
meddelelse news:ljr2qvg0n6h0kgdf8tk6anjf6pt55uak0b@4ax.com...
> Jeg har i dag været så uheldig at køre en skrue op i et af mine næsten

Jeg kørte også en skrue i et af mine sommerhjul. Jeg kørte ned til et
dækcenter og bad dem trække skruen du. Gad ikke gøre det hjemme, hvis det nu
skulle punktere. Skruen blev trukket ud, og luften blev i hjulet. Jeg kan
ikke noget for "behandlingen".

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Thomas²°°³

Dato : 31-10-03 08:31

> [...]
meddelelse news:ljr2qvg0n6h0kgdf8tk6anjf6pt55uak0b@4ax.com...
> Jeg har i dag været så uheldig at køre en skrue op i et af mine næsten

Det kommer an på dækkets tilstand - om du har kørt på det mens det var
fladt. Har lige smidt et sommerdæk ud, fordi jeg havde kørt på det mens det
var halvfladt (kunne ikke mærke det pga. lavprofil). Dækket kunne godt
lappes, men det var ødelagt pga. den ekstra belastning.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : JC

Dato : 31-10-03 10:41

Jeg gav 199,- hos AGL på Frederikssundsvejen for et par uger siden. Havde en skrue
siddende i mit (nye) højre bagdæk.

Mvh.
JC

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.59.250)