hjælp til bundlag
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 30-10-03 20:31

Jeg syntes ikke mine planter er særlig pæne, og så har jeg hørt at det er
fordi jeg har for store sten som bund,( der er almindelig ral ) så vil jeg
høre om det er bedre at bruge små kornstørrelser som f.eks. sand/grus op til
3mm?
Og må gruset være skarpt F.eks. sandblæsnings sand ?

--
Med Venlig Hilsen
Tonny Nielsen.

Fra : Plesner

Dato : 30-10-03 20:47

> Og må gruset være skarpt F.eks. sandblæsnings sand ?

Det kommer an på, hvilken type fisk du har. Jeg ville ALDRIG bruge det til
maller af næsten enhver slags. Pansermaller og mange andre får stille og
roligt slidt deres 'følehorn' af, og det er ikke specielt smart.

plesner

Fra : Aardvark

Dato : 30-10-03 23:08

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> sand/grus op til 3mm?
> Og må gruset være skarpt F.eks. sandblæsnings sand ?

Jeg bruger alm.cichlide sand, korn str. 2-4 mm.
Mine maller og cichlider har det fint med det sand, og kan få snuden ned i
dét uden det gør skade, og de (få) planter jeg har, vokser fint..planterne
er Kæmpe Cryptocryne, Kæmpe Vallisneria, Alm. Vallisneria og Anubias Nana
(Kæmpe).
Samt andre ubestemmelige plante arter.

/Aard