"Udblæsning" vs 2 Fast 2 Furious
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-03 17:01

Hey Hoveder.

Jeg har lige set 2 Fast 2 Furious for anden gang her idag og der er en
ting der undrer mig.

I starten hvor at Brian Spellman skal til det første race der laver han
sådan nogle "udblæsninger" altså hvor at det står de der "damp" skyer
op/ud af hans motorhjelm

Men hvad er det, er det bare et billigt hollywood film trick eller kan
det fx være BOV'er der lukker varm ladeluft ud i de kolde omgivelser?

Hvis der er nogle der ved hvordan at de har fået det til at se sådan ud
eller ved hvordan det realt kan laves så må i gerne sige til, for jeg
undrer mig som sagt.

På forhånd tak for jeres hjælp og jeres tid.
Flemming Jacobsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-10-03 17:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad er det, er det bare et billigt hollywood film trick eller kan
> det fx være BOV'er der lukker varm ladeluft ud i de kolde omgivelser?

Jeg har ikke set filmen, men er ret sikker på det er N²O- systemet der
luftes ud, så man er sikker på der er gas oppe ved ventilen - det bruger
man ihvertfald på Dragracere med lattergas.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : N/A

Dato : 30-10-03 17:20

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-03 17:20

Unlimited wrote:
> Muligvis noget vandkøling af intercooler, ellers har jeg svært ved at
> se hvad det kan være

Kunne også være et par NOS ventiler som blær.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mads Lægaard

Dato : 30-10-03 18:57

Er det ikke vand til nedkøling af intercooleren...

Mads

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-10-03 20:08

> Kunne også være et par NOS ventiler som blær.

Det er nu ikke 100% blær.

Man gør det for at sikre at NOSen er "frisk" ude ved ventilerne. Det sælges
som et purge kit og forhindrer at der kan stå gas i nosslangerne. Et tryk på
"purge" og du har ren flydende nos i slangerne.

Se:
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/NOS/NOSCA/PurgeVlv.html

Ikke 100% blær men det ligner lidt.

Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-03 20:40

Henrik Mortensen wrote:
> Ikke 100% blær men det ligner lidt.

Tak for opklaringen

Fra : Christian Hansen

Dato : 30-10-03 18:53

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> undrer mig som sagt.
>
> På forhånd tak for jeres hjælp og jeres tid.

Mit gæt er nu mere på at det er "overskydende" køling (kvælstof ?) til
intercooleren..
Har set turbo biler med et par dyser rettet mod intercooleren, og inden de
skal ræse får de lige et par skud "et-eller-andet" så IC'en er kold nok.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 30-10-03 19:41

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad er det, er det bare et billigt hollywood film trick eller kan
> det fx være BOV'er der lukker varm ladeluft ud i de kolde omgivelser?

Det er NoS :)

-M

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-11-03 15:47

Morten Lorenzen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Det er NoS :)

På DVD'en (som jeg lige har fået) bliver det faktisk afsløret i noget af
bonusmaterialet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I have three settings too: 'Sweatty', 'angry' and 'woop ass'"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'