bundkort til AMD xp1900+
Fra : Niels Kristiansen

Dato : 30-10-03 13:03

Hej jeg har en AMD XP1900+ som jeg har fået at vide ikke virker på Palomino
bundkort, men som virker på et Thorougbred bundkort....jeg skal så ud at
købe et bundkort som matcher cpuén. Så hvordan ser man hvilke type cpu
bundkortene understøtter?

Troede personlig at den eneste forskel var varmeudviklingen pga. transistor
størrelse eller sådan noget..

/Niels

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 30-10-03 14:35

"Niels Kristiansen" <nkrkNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkortene understøtter?
>
> Troede personlig at den eneste forskel var varmeudviklingen pga.

Køb et Soltek 75FRN2-L ...det tager alt lige fra Duron 600 mhz til Barton
XP3000 cpu´er...både Palominoer´og T-Bred´s

http://www.soltek.de/English/faq/CPU%20list/amd.pdf

Fra : JK

Dato : 30-10-03 15:32

On Thu, 30 Oct 2003 13:03:06 +0100, "Niels Kristiansen"
<nkrkNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>bundkortene understøtter?
>
>Troede personlig at den eneste forskel var varmeudviklingen pga. transistor

Hvad har du da for et bundkort ?

Tbred bruger meget lavere spænding end Palamino, og det kan være et
problem med meget gamle bundkort som f.eks. asus a7v133 i visse
revisioner (fra 1.05. med punktum kan de).

Det bedste må da være at spare pengene til et nyt bundkort, især hvis
du også skal købe DDR ram.

mvh

John