ASUS P5A-B - HD kapacitet ????
Fra : Allan Kürbis

Dato : 30-10-03 11:30

Er der nogen der ved om dette bundkort understøtter store HD, ider jeg har
et lidt mystisk problem:

Jeg har et IBM 40GB-drev siddende som primær HD og det fungerer fint uden
problemer og jeg har haft et gl. 8 GB-drev sidende som sekundært drev til
backups m.v. Da jeg ville skifte det gamle drev ud med et nyt Seagate 120 GB
drev kunne Bios-Setup ikke ikke finde det, og jeg kunne heller ikke sætte
det ind manuelt. Heldigvis kan drevet "drosles" ned til et 32 GB-drev og så
kunne det findes i bios-setup.

Jeg har været på ASUS.com og synes ikke jeg kan finde noget om det (det er
jo også et ældre bundkort), der findes dog en BETA bios-opdatering rev.
1011 - jeg har nu rev. 1010. Nogen som ved om det kan løse problemet.

Et andet mystisk fænomen er at selvom BIOS siger 32 GB, så finder windows ME
kun 24 GB, hvem mon har taget de manglende GB.

Håber at nogen kan hjælpe, idet det er planen at bruge bundkortet som basis
for en slags "FILSERVER" i vort lille private netværk.

m.v.h.

Allan Kürbis.

Fra : Hans

Dato : 30-10-03 11:42

"Allan Kürbis" <akpc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
basis
> for en slags "FILSERVER" i vort lille private netværk.

Hvis det ikke hjælper med en biosopradering til version 1011, så kan du jo
bare købe en billig Promise Ultra100 eller 133 controller. Den kan håndtere
de store diske, og samtidig sætte mere fut på hastigheden.

/ Hans