EU hamonisering.....
Fra : hms

Dato : 30-10-03 10:38

Hørte igår at man igen ville forhøje prisen på cigaretter, og samtidigt
sænke prisen på øl. Det var for at hamonisere med tyskland, der snart
sætter prisen op på tobak.

Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

m.v.h.
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-03 11:06

hms wrote:
> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Jo selvfølgelig, øl, tobak og biler har jo virkelig meget med
hinanden at gøre.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Max

Dato : 30-10-03 11:34

> Hørte igår at man igen ville forhøje prisen på cigaretter, og samtidigt
> sænke prisen på øl. Det var for at hamonisere med tyskland, der snart
> sætter prisen op på tobak.

Hvor har du læst det?

> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Sæt ikke dine forventninger op

/Max

Fra : Henrik B.

Dato : 30-10-03 11:58

hms wrote:
:: Hørte igår at man igen ville forhøje prisen på cigaretter, og
:: samtidigt sænke prisen på øl. Det var for at hamonisere med
:: tyskland, der snart sætter prisen op på tobak.
::
:: Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Det er det faktsik allerede ved. Hvorfor tror du at bilerne stiger så megeti
Danmark? Det er fordi EU er ved at harmonisere nettopriserne. M.h.t.
afgifterne - jo, der går nok så lang tid, at vi ikke længere behøver biler,
men blot "beemmer" os et andet sted hen, Scotty.

M.v.h.

Fra : hanzen

Dato : 30-10-03 12:41

"hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter prisen op på tobak.
>
> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Naturligvis.
Det blev lovet i 1972.
--
hilzen
hanzen

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-10-03 13:23

hanzen wrote:

> Naturligvis.
> Det blev lovet i 1972.

ROFL
Hans

Fra : Unlimited

Dato : 30-10-03 14:16

"hms" <hms.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> sætter prisen op på tobak.
>
> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Jeg synes at have hørt at afgiftændringerne på cigaretter, øl, spiritus og
vin bliver sat så¨vi undgår grænsehandlen. Det problem er der desværre ikke
med biler... Æv.. Hvorfor kan man ikke bare suse til tyskland og købe en bil
på plader, som man slæber med til dk :(

/F

Fra : Thomas H.

Dato : 30-10-03 14:24

> [...]

> sætter prisen op på tobak.
>
> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

ROTFL !! Du tror ikke også på nisser, trolde og clairvoyanter vel ?

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-11-03 00:52

In article <3fa0dce0$0$94858$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
hms.news@kandu.dk says...
> [...]
> sætter prisen op på tobak.
>
> Det slår vel også igennem på biler, eller hvad ????????????

Tværtimod, så læste jeg (var det i Motor? kan desværre ikke huske det
nu) at de rabatter producenterne har givet os danskere som kompensation
for de danske afgifter, ryger om et par år når det skal være ens i EU.
Og jeg tror næppe på at de danske afgifter falder af den grund.