Tændingsrækkefølge på Escort
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 08:13

Hej NG.

Er der en der kan fortælle mig tændingsrækkefølgen på en Escort mk3 1,6
CVH??

PFT
/Mic

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-03 08:20

2860 wrote:
> Er der en der kan fortælle mig tændingsrækkefølgen på en Escort mk3
> 1,6 CVH??

1-3-4-2

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-10-03 08:28

Thu, 30 Oct 2003 08:20:29 +0100, skrev John Sahl, på 12 linier, i
<bnqe0a$7i3$1@dknews.tiscali.dk>, :

>1-3-4-2
Let svar da alle ford'er (4 cyl række) også køre således
Det er ikke mange person biler der bruger andet.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-10-03 08:37

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote in message
> Thu, 30 Oct 2003 08:20:29 +0100, skrev John Sahl, på 12 linier, i
> <bnqe0a$7i3$1@dknews.tiscali.dk>, :

> Let svar da alle ford'er (4 cyl række) også køre således
> Det er ikke mange person biler der bruger andet.

Men til gengæld er der et eller andet der siger mig at min gamle Peugeot 605
er tændte på 2 ad gangen, om det var 1-2 og 3-4 eller hvad kan jeg ikke
huske. Det gør vel elektronikken billigere / nemmere.

Men ret mig hvis jeg tager fejl

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-10-03 17:36

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en
meddelelse

> Men til gengæld er der et eller andet der siger mig at
> min gamle Peugeot 605 er tændte på 2 ad gangen, om det
> var 1-2 og 3-4 eller hvad kan jeg ikke huske.

Jeg tror ikke at du skal lytte alt for meget til de stemmer du hører
Jeg har aldrig set en 4cyl motor hvor tændingen fulgtes ad parvis, den ville
jo også lyde som en fiskekutter så )

> Men ret mig hvis jeg tager fejl

Hermed gjort

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-10-03 21:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fa13df6$0$94863$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg tror ikke at du skal lytte alt for meget til de stemmer du hører
> Jeg har aldrig set en 4cyl motor hvor tændingen fulgtes ad parvis, den

Det er nok dig der skal rettes lidt
Kig på hvordan en RS1600i ser ud i tændingen.
Den tænder på 2 cylindre ad gangen og så er der også 2 tændspoler.
At hver anden gnist er unødvendig, det er en helt anden snak

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-10-03 23:07

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> [...]
> Den tænder på 2 cylindre ad gangen og så er der også 2
> tændspoler. At hver anden gnist er unødvendig, det er en

OK, så har jeg bare misforstået Christians indlæg så, jeg forstod det som
han mente at f.eks. cyl 1 + 2 fulgtes ad i takterne.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 31-10-03 13:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> wrote in message >
OK, så har jeg bare misforstået Christians indlæg så, jeg forstod det som
> han mente at f.eks. cyl 1 + 2 fulgtes ad i takterne.

Inden for MC-verdenen er det meget almindelig at der er tænding på 2 cyl.
samtidig. På min egen kawasaki z650 fra 1979, tændes der på 1 og 4 hhv 2 og
3 samtidig (de er dog ikke på samme takt dog)

/cnn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-03 17:39

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> skrev i en
meddelelse

> Inden for MC-verdenen er det meget almindelig at der er
> tænding på 2 cyl. samtidig. På min egen kawasaki z650 fra
> 1979, tændes der på 1 og 4 hhv 2 og 3 samtidig (de er dog
> ikke på samme takt dog)

Jeg har godt hørt om systemerne med "unødig" tænding, jeg havde bare
misforstået Christian.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-03 08:17

> [...]
>
> Jeg tror ikke at du skal lytte alt for meget til de stemmer du hører
> Jeg har aldrig set en 4cyl motor hvor tændingen fulgtes ad parvis, den

Så er det måske 1-3 og 2-4, det er da fuldstændigt ligegyldigt hvis den
tænder på en cylinder som er tom.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-03 17:38

> Så er det måske 1-3 og 2-4, det er da fuldstændigt
> ligegyldigt hvis den tænder på en cylinder som er tom.

Helt enig, jeg havde bare fået den idé at du mente at de fulgtes ad i
takterne, hvis det var tilfældet, ville den jo lyde lidt a'la fiskekutter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-03 10:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Helt enig, jeg havde bare fået den idé at du mente at de fulgtes ad i
> takterne, hvis det var tilfældet, ville den jo lyde lidt a'la fiskekutter

Jo det har du ret i

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 13:30

> Let svar da alle ford'er (4 cyl række) også køre således
> Det er ikke mange person biler der bruger andet.

Takker for info..

/Mic

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-10-03 17:34

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en
meddelelse news:0cf1qv88stpfpnlq7mtvq2ubv5f4134ir0@4ax.com

> Let svar da alle ford'er (4 cyl række) også køre således
> Det er ikke mange person biler der bruger andet.

Arh, det er nu ikke helt rigtigt, Escort Mk 1 + 2 (og alle andre med
Kent/Valencia motor) bruger nu 1-2-4-3.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 31-10-03 19:44

Thu, 30 Oct 2003 17:33:54 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 19 linier,
i <3fa13d72$0$94857$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

Hmmm dem har jeg dog også rodet med
Hmmm det huskede jeg nu ikke.....

Karsten