Renault 19 tågelys
Fra : Peter-S

Dato : 29-10-03 08:40

Jeg har fået min Renault 19 kasseret til syn fordi tågelyset tænder
sammen med positionslyset og ikke sammen med nærlyset.
Hvordan kan jeg ændre dette lettest.
Bilssyn kræver at tågelyset skal virke korrekt hvis der er tågelygter
på bilen, også selv om man fjerner kontakten.
Gode råd udbedes

Fra : SNiP

Dato : 29-10-03 09:42

"Peter-S" <strobelsen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Bilssyn kræver at tågelyset skal virke korrekt hvis der er tågelygter
> på bilen, også selv om man fjerner kontakten.

Jeg ville sige, monter dog kontakten igen.. Det er for lallet at køre rundt
med tågelygter hele tiden..

/J

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-10-03 15:21

On Wed, 29 Oct 2003 09:41:42 +0100, "SNiP" <snip@snip.dk> wrote:

>Jeg ville sige, monter dog kontakten igen.. Det er for lallet at køre rundt
>med tågelygter hele tiden..

Handler det vist ikke om... :)

Jeg vil tro, at SBI sammenligner med typegodkendelsen, som meget vel
(men godt nok underligt) kan være anderledes end "standarden på
området"

Standarden:
Tågelys skal virke på dén måde, at de kan tændes sammen med positions-
eller nærlys, men afbrydes med en selvstændig kontakt. Sådan virker
det på min Alfa og min Omega.

/Mogens
'91 Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 16:56

> [...]
> Bilssyn kræver at tågelyset skal virke korrekt hvis der er tågelygter
> på bilen, også selv om man fjerner kontakten.

Sådan virker mit tågelys da også og min er synet med det.
Siden hvornår er det tilladt at køre med tågelys + nærlys ?

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-03 17:14

On Wed, 29 Oct 2003 16:56:20 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Sådan virker mit tågelys da også og min er synet med det.
>Siden hvornår er det tilladt at køre med tågelys + nærlys ?

>--

Arrh Tom.

Nu må du s'gu da styre dig. Den kombination har da alle dage været
lovlig, og, vil jeg tro, den mest brugte.

Jeg har ikke været helt tryg ved dig, siden jeg erfarede at du havde
monteret sprinklerdyser med blåt lys, men du behøver ikke at bekræfte
min frygt. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 17:47

> Arrh Tom.
>
> Nu må du s'gu da styre dig. Den kombination har da alle dage været
> lovlig, og, vil jeg tro, den mest brugte.

Det var et spørgsmål, da mine tågelygter ikke KAN fungere anderledes med den
kontakt jeg købte i tyskland.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-10-03 17:57

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Arrh Tom.
>
> Nu må du s'gu da styre dig. Den kombination har da alle dage været
> lovlig, og, vil jeg tro, den mest brugte.

Nej!

Jvf loven må man have tågelys tændt i dagtimerne i kombination med
positionslys, eller hvis det er påkrævet (dvs tåget)
Ellers ikke.

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 29-10-03 17:34

> Nu må du s'gu da styre dig. Den kombination har da alle dage været
> lovlig, og, vil jeg tro, den mest brugte.

Ikke enig. Tågelys må bruges i dagstimerne sammen med positionslys, men ikke
nærlys. Leder lige efter et link...

\Mandal