bt-bilsalg
Fra : drukqs

Dato : 28-10-03 22:54

Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?
For mig ser det ud somom de har ret mange gode billige biler, jeg har aldrig
prøvet dem :)
Men jeg ku f.eks. godt tænke mig sådan en her
http://billisten.bilinfo.dk/bt-bilsalg/showcars.asp?ID=528400650&dealer=5284&PP=1

Hvordan undgår man at købe katten i sækken, sådan generalt ?
Hvis en bil ellers synes at køre fint, og ser pæn ud..
Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-10-03 23:11

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev :

>Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?

Når FDM ligefrem direkte advarer folk mod at handle med dem, er der
tænkeligt en god grund.

den bil du skriver om skulle være *ny*synet
den blev synes 29-7

>Hvordan undgår man at købe katten i sækken, sådan generalt ?

Ved at være kritisk med hvad og hvor man handler. At købe brugt bil
er ikke et ? om at blive snydt, men om at blive det mindst muligt

>Hvis en bil ellers synes at køre fint, og ser pæn ud..

Min Rekord Personbil er hamrende flot, og ser nydelig ud, men inde
under al pynten var glansen sgu' gået af Gertrud.

http://www.dkfritidbil.dk/foto/sofie/sofie.htm

mit bedste råd til dig: hvis du ikke slev mener dig kyndig i at spotte
en god bil, så bør du alliere dig med en kammerat/bekendt, der kan det
pjat

På gruppens sider er der lidt mere om emnet på

http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/brugt_bil.htm

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-10-03 09:03

drukqs wrote:
> Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?

Han tjener penge på naive folk.
Køb et andet sted.

> [...]
>
> Hvordan undgår man at købe katten i sækken, sådan generalt ?
> Hvis en bil ellers synes at køre fint, og ser pæn ud..

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-03 09:15

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?

Nej, de er meget slemmere.

> For mig ser det ud somom de har ret mange gode billige
> biler, jeg har aldrig prøvet dem :)

Jeg har været der et par gange og kikke, og jeg køber aldrig bil der (eller
anbefaler andre at gøre det).

> [...]
>
> Hvordan undgår man at købe katten i sækken, sådan
> generalt ? Hvis en bil ellers synes at køre fint, og ser

Som allerede nævnt, hvis ikke du selv har forstand på biler, så find en som
har og tag vedkommende med ud og se på dyret.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Unlimited

Dato : 29-10-03 09:28

Min søsters kæreste er nissan mekaniker, han har været på udkig efter en
primera. Og fandt tre stykker hos BT bilsalg...
De to af dem stod og var nylakerede og virkeligt flotte i lakken og
interiøret var næsten som nyt. Men så var det han stak en hånd igennem
inderskærmene på den ene, og den anden var motoren tæt på at dø.
Servicen havde også været temmelig skidt...
> Her har du 4 nøgler, jeg ved ikke hvilken en af dem der passer til den,
men prøv dig frem.

/F

Fra : Aragorn

Dato : 29-10-03 12:05

Jeg købte en celica 86, km 210.000 Da den skulle synes, sagde syns manden
til mig at den i 2000 havde kørt 326,000km...

Hmmm ved ikke om det er bt, der har sat tælleren ned, men det er ihvertfald
noget svineri!!!

Fra : drukqs

Dato : 29-10-03 10:45

Heh, okay, jeg er overbevist. Tak for jeres historier..
Er der nogen af jer der kender et lignende sted, der er lidt mere troværdigt
og ærligt?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-10-03 15:24

On Wed, 29 Oct 2003 10:44:56 +0100, "drukqs"
<prettyboyfloy@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen af jer der kender et lignende sted, der er lidt mere troværdigt
>og ærligt?

Billige, gode biler? - næppe.
Du kan måske lukke de "værste huller" vha. FDM eller aut. værksted
(bruges eks. ved importbiler inden afskibning), men ellers forhør dig
hér i gruppen om en specifik handler...

/Mogens
'91 Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-10-03 14:27

personligt kender jeg en der køber gamle vrag som afhentnings tilbud ved
diverse forhandlere og smiker dem op... rigtigt nok de fanneme fine ud når
han er færdig... men det er stadig møg æsker! han giver 5-10 kilo for dem,
laver det der skal laves.... her er lidt om hvad han laver ved dem :

1 : kabinen bliver renset.
2 : Fælgene får sølv lak.
3 : dækkene får sortlak.
4 : Motorrummet bliver vasket og får klarlak over ALT!
5 : vindues viskerne får sort lak.
6 : hvis der er rust huller fylder han silicone i dem og maler det over så
man ikke kan se det!

så alt i alt ligner det en rigtig fin bil når man kigger på den.... men man
bliver klogere!

jeg ville hvis jeg skulle have en bil til de 20-30 kilo finde en der var
"grim" så er man mere eller mindre på at det ikke er et sminket lig!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Ted

Dato : 29-10-03 15:11

1 : kabinen bliver renset.
[...]

----------------------------------

Der er vel ikke noget galt i punkt 1-5 udover klarlakken, og sortlak på
dæk...det lyder som en and. de bruger vel et siliconeprodukt som os andre.

vedr. punkt 6. Speciel lak de bruger hvis det ligefrem kan hæfte ovenpå
silicone... hey find lige en liter til mig...

Teddy

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-10-03 15:25

ja ok det er ikke silicone... det er et eller andet sort noget der minder om
silicone!

til punkt 1-5.... det hæver lige bilens værdi så den ser rigtig fin ud...
men når der er gået en måned eller 2... så ligner den lort igen!

Fra : Babba-Papa

Dato : 29-10-03 22:10

On Tue, 28 Oct 2003 22:53:47 +0100, "drukqs"
<prettyboyfloy@hotmail.com> wrote:

>Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?
>For mig ser det ud somom de har ret mange gode billige biler, jeg har aldrig
>prøvet dem :)

Hvis man fjerner ordet "gode" i ovennævnte sætning, så passer billedet
bedre.

Jeg har brændt nallerne hos dem ved købet af en Audi 100, der iflg.
annoncen og sælgeren i telefonen havde gået 220.000 km, men det viste
sig at den havde gået 262.000 km i stedet.

Nå ja, den ville jo være nysynet ved leveringen, så helt tosset kunne
den næppe være.....

Men ak, jeg fik på den hårde måde lært at Statens Bilinspektion vægter
dårligt vinduesviskergummi højere end bremser der hænger, forruder der
ikke er monteret ordentligt, udstødningssystemer der er så gennemtæret
at det næsten kan falde af ved kørsel over et vejbump.

Tro mig, BT Bilsalgs biler er ikke pengene værd.

Audien kostede 23.800 kr i sig selv og 2500 km senere havde den kostet
15.000 kr i reparationer, dertil kunne en yderligere nødvendig
reparation havde kostet 5000 kr, hvis jeg ikke havde gjort hvad der
skulle have været gjort 2500 km tidligere, nemlig at skrotte lortet.

- -
Babba-Papa

Fra : JS

Dato : 30-10-03 08:37

> [...]
> Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?
> For mig ser det ud somom de har ret mange gode billige biler, jeg har

Det gør man/nogle åbenbart heller ikke før man køber:

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 01-11-03 09:04

JS wrote:
> "drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det gør man/nogle åbenbart heller ikke før man køber:

Nu er de da vist også selv ude om deres problemer.

Hvilke normalt begavede mennesker kunne finde på at købe en brugt bil, uden
at se den sidste synsrapport og prøvekøre bilen?

--
mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 12:32

On Sat, 1 Nov 2003 09:03:32 +0100, "Keld H. Mikkelsen"
<mz1456FJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Nu er de da vist også selv ude om deres problemer.
>Hvilke normalt begavede mennesker kunne finde på at købe en brugt bil, uden
>at se den sidste synsrapport og prøvekøre bilen?

Det er der jo i princippet mange, der er parate til. Husk tråden om
MB'eren, en bilhandler købte på auktion uden at sikre sig de mest
elementære ting.

I øjeblikket er der en '94 Galant til salg i Bilbasen, hvor manden
siden den 14/10 har haft den til salg for 48.000 kr uden held.
Denne bil er i disse minutter på "auktion" i markedsgruppen, hvor en
køber har budt 45.000 kr uden at have set/kørt bilen.
Det er sgu ret kækt, IMO

P.S.: JEG ER IKKE UDE PÅ AT HÆNGE BILEN ELLER SÆLGEREN UD.
DET ER KUN ET EKSEMPEL PÅ FOLKS LETSIND !!!

/Mogens

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-11-03 20:03

Det er mig der har budt på den. Men jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at
købe den uden at have set den. Jeg har snakket med ham, så der er ikke noget
der. Selvfølgelig køber man aldrig en bil uden at have set den.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-11-03 20:07

Jeg havde desuden ikke set at det var den fra bilbasen, før han sendte mig
et billede. Bilen står jo på sjælland, og jeg bor i Århus, så hvis der skal
være bare lidt gang i markedsgrupperne bliver man jo nødt til at byde (med
forbehold). Mange "auktionerer" jo også deres ting væk, med forbehold for
for lave priser.

/Kasper Hansen

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-10-03 17:19

drukqs wrote:

> Er de som slemme som alle godt ka' li' at sige ?
> For mig ser det ud somom de har ret mange gode billige biler, jeg har
> aldrig prøvet dem :)

ahahahahahahahha

> Hvordan undgår man at købe katten i sækken, sådan generalt ?

Sådan generelt, gå udenom bt-bilsalg..

> Hvis en bil ellers synes at køre fint, og ser pæn ud..

Tag en lang tur, med lidt held sprænger køleren/koger over/eller er bare
tæt på det....

(ja, det var egen erfaring fra bt-bilsalg)

Hvis han har en kunde til bilen som er liiige ved at købe den, så bed
ham om at sælge den til ham og gå videre..

Du skal finde din indre jyde frem..!

--
regards, Peter Larsen