[CSS] Tabelceller skal strække sig over he~
Fra : J. Nielsen

Dato : 28-10-03 22:01

Hej!

Jeg har en hjemmeside, hvor der til venstre er en menu, og på en af siderne
er der en tabel med et indhold, der ikke er relevant her.

Tabellen antager størrelse i forhold til indholdet i cellerne. Det er jeg
lidt træt af, for det ser tosset ud, når der står flere tabeller over
hinanden.

Jeg har forsøgt at skrive <table width="70%"> og <table width="400">, og det
løser sådan set mit problem ... men jeg er alligevel ikke helt tilfreds.

Jeg vil gerne have, at tabellen _altid_ fylder skærmen helt ud til højre
margin.

Hvordan grejer jeg lige den?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-10-03 22:31

J. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> løser sådan set mit problem ... men jeg er alligevel ikke helt tilfreds.
>
> Jeg vil gerne have, at tabellen _altid_ fylder skærmen helt ud til højre

Har du prøvet at sætte tabellens bredde til 100%

Venlig hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-10-03 22:51

> Har du prøvet at sætte tabellens bredde til 100%

Ja, det har jeg. Men det bliver noget lort.

Når jeg sætter bredden til 100%, så bliver tabellen for bred.

Det er fordi, at jeg har en menu i venstre side, som optager en del af
pladsen.

Mvh

Jakob

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-10-03 23:06

> Ja, det har jeg. Men det bliver noget lort.
>
> Når jeg sætter bredden til 100%, så bliver tabellen for bred.
>
> Det er fordi, at jeg har en menu i venstre side, som optager en del af
> pladsen.

Så kunne det være interessant at se hvordan du har bygget din side op.
Som udgangspunkt burde en breddeangivelse på en tabel fylde x% af den
containing block hvori den befinder sig.

Smid et eksempel online og lad os se på det.

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-10-03 23:32

> [...]
> containing block hvori den befinder sig.
>
> Smid et eksempel online og lad os se på det.

Det glæder mig at høre, at det rent faktisk burde være sådan.

Jeg har desværre ikke mulighed for at vise det online pt., men jeg vil i
stedet prøve at forklare det her.

Jeg har to div'er: #menu og #content:

#menu {
float: left;
margin-top: 110px;
margin-left: 5px;
width: 150px;
background-color: silver;
border: solid 1px 1px 1px 1px;
padding-bottom: 2px;
clear: left;
padding-right: 0px;
}

#content {
padding-top: 110px;
padding-left: 170px;
background-color: white;
}

Og det er i #content, at jeg har tabellen, som jeg gerne vil have til at
fylde 100% (men som pt. fylder for meget, når jeg angiver bredden til 100%).

Jeg håber, at det er information nok?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-10-03 23:38

> #content {
> padding-top: 110px;
> padding-left: 170px;
> background-color: white;
> }

Hvis jeg indsætter:

width: 100%

i #content, så virker det efter hensigten.

Anyway, tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jakob