Athlon XP1800 på Soltek SL75KAV
Fra : Martin Nielsen

Dato : 28-10-03 21:01

Hej med jer.

Har fået en XP 1800+ CPU til mit Soltek SL75KAV. Efter en bios update til
75KAVQ11 http://www.soltek.com.tw/English/download/S75KAV.html vil den dog
stadig kun køre 1254mhz.

Nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak.

Martin
Kbh.V

Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 28-10-03 21:10

Det er fordi du har dit bundkort til at køre 100Mhz. Din CPU kører som
standard 133*12,5 som giver 1667MHz hvilket er XP1800+ hastighed. Når du har
dit bundkort til kun at køre 100MHz bliver CPU hastigheden 100*12,5 ~
1254MHz. Du skal ændre din bundkortshastighed til 133MHz. Problemet kan også
være dine RAM. Hvis det kun er PC100 (Jeg har selv haft 75KAV og ved det
kører med SD-RAM) så kan dit bundkort ikke køre 133MHZ, da dine RAM sætter
en begrænsning på 100MHz. Er du sikker på at du har PC133 RAM kan du uden
videre ændre din bundkorts hastighed til 133MHz. Du gør dette i bios i
menuen der typisk hedder noget med "ADVANCED BIOS FEATURES"

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 28-10-03 21:28

"Jacob Strue [9000]" <strue@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre ændre din bundkorts hastighed til 133MHz. Du gør dette i bios i
> menuen der typisk hedder noget med "ADVANCED BIOS FEATURES"

æhhh mener nu at en XP1800 kører 1533 mhz =133*11.5
Det gør min på mit nuværende Soltek 75FRN2-L og på mit tidligere Soltek
SL75KAV og har ikke stillet på noget....

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-10-03 21:46

Næ! Det er en XP2000+ der kører ved 1667 MHz...

Nedenstående er lige en opstilling over Palomino CPU'er:

AMD Athlon XP1500+ = 1333 MHz
AMD Athlon XP1600+ = 1400 MHz
AMD Athlon XP1700+ = 1467 MHz
AMD Athlon XP1800+ = 1533 MHz
AMD Athlon XP1900+ = 1600 MHz
AMD Athlon XP2000+ = 1667 MHz
AMD Athlon XP2100+ = 1733 MHz

> æhhh mener nu at en XP1800 kører 1533 mhz =133*11.5
> Det gør min på mit nuværende Soltek 75FRN2-L og på mit tidligere
> Soltek SL75KAV og har ikke stillet på noget....

Det er også fuldkommen korrekt.

--
Martin K

Fra : Jacob Winther

Dato : 29-10-03 08:23

Jeg er sikker på at bundkortet har sat FSB til at køre 100 MHz

Du skal derfor manuelt justere bussen til 133 Mhz via jumper SW1 (se
manualen side 25)

citat: for at få FSB til 133 Mhz sættes SW1's pinde til off

Har selv havt dette problem

Mvh Jacob

Fra : Martin Nielsen

Dato : 02-11-03 22:01