Bil der køre på spildolie...
Fra : Rene´

Dato : 28-10-03 20:28

Jeg så et oliefyr der kørte på repsolie og spildolie dette kunne både være
gammel motorolie og gearolie. fyret hed noget med "kroll" og der var
monterer en forvarme tingest så olien blev ligeså tynd som diesel. så ar det
lige jeg tænkte at det må man da også kan lave på en gammel diesel bil, er
der nogle der har hørt om dette ???
Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at prøve at lave lidt forsøg...

Fra : //zigge

Dato : 28-10-03 22:49

"Rene´" <virker@ikke.mars> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogle der har hørt om dette ???
> Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at prøve at lave lidt forsøg...

Prøv at se på de systemer der er lavet til benzinmotorer der køre på
petroeleum, det er noget af det samme.

Mvh
//zigge

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-10-03 01:33

"Rene´" <virker@ikke.mars> wrote in message
> [...]
> der nogle der har hørt om dette ???
> Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at prøve at lave lidt forsøg...

Du kan godt få en gammel diesel til at køre på rapsolie.Der er nogle tyske
kit der forhandles af bosh i hillerød og andre.Prøv at søg på rapsolie eller
center for vedvarende energi.
Hej Palle

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-10-03 15:57

"Rene´" wrote:

> Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at prøve at lave lidt forsøg...

Hvis det er den olie man tapper af bilerne du mener, så lyder det
som en tvivlsom ide. I den motorolie du tapper af bilen er der
bl.a. kondensvand og "metalfnadder". At køre det ind gennem
forbrændingen på en bilmotor lyder ikke som en overbevisende ide.
Jeg har hørt om folk der bruger den slags til oliefyr, men
rygterne siger også at de renser dyser og fyr temmeligt tit.

--
Hygge..
Thomas