Synsregler ved ejerskifte!?
Fra : Mads Stetter

Dato : 28-10-03 19:20

Hvordan er reglerne?

Hvis f.eks. ejerskifte på en bil som er synet i 6 måned 2002!?

Skal den så synes igen, eller kan man vente til de 2 år?

MVH Mads Stetter (Motorcyklist)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-03 19:31

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er reglerne?
>
> Hvis f.eks. ejerskifte på en bil som er synet i 6 måned 2002!?
>
> Skal den så synes igen, eller kan man vente til de 2 år?

Så længe den ikke er indkaldt til syn, mener jeg, at man kan omregistrerer
den...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : ak

Dato : 28-10-03 20:15

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så længe den ikke er indkaldt til syn, mener jeg, at man kan omregistrerer
> den...

jeg mener den skal være synet indenfor de sidste 2 år

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 10:59

> Hvis f.eks. ejerskifte på en bil som er synet i 6 måned 2002!?
>
> Skal den så synes igen, eller kan man vente til de 2 år?

På registreringsattesten står sidste synsdato. Læg 2 år til, og du har
den næste (plus/minus 1 måneds tid).

Man kan sælge/omregistrere lige så tosset man vil i den periode. Det har
ingen indflydelse på næste synsdato.

Spang

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-10-03 15:17

"Spangkuk" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den næste (plus/minus 1 måneds tid).
>
> Man kan sælge/omregistrere lige så tosset man vil i den periode. Det har

Lige hvad jeg ville høre... takker!

MVH Mads Stetter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-03 18:19

"Spangkuk" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> På registreringsattesten står sidste synsdato.

Et almindeligt periode-syn bliver ikke påført registrerings attesten,
medmindre at bilen bliver omregistreret.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 18:53

> Et almindeligt periode-syn bliver ikke påført registrerings attesten,
> medmindre at bilen bliver omregistreret.

Det hedder "Periodisk syn" (valgfri dato). Datoen i dette felt skal man
lægge 2 år til (ca.), og du er fremme ved det pligtige syn.

Var det det du mente ?

Spang

WV Jetta 1.6 TX - 1986 (haft den i 4 dage - givet kr. 5.000,00 for den,-
kører stadig...PEW)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-03 19:11

> Det hedder "Periodisk syn" (valgfri dato). Datoen i dette
> felt skal man lægge 2 år til (ca.), og du er fremme ved
> det pligtige syn.

Ja men hvis du nu har haft en bil de sidste 10 år, og været til alle de
periodiske syn, så står de altså ikke på registrerings-attesten.

> Var det det du mente ?

Jeps.

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 20:36

> Ja men hvis du nu har haft en bil de sidste 10 år, og været til alle
de
> periodiske syn, så står de altså ikke på registrerings-attesten.

Det var pokkers !

Hvordan kan det være ?

Spang

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-03 21:01

> Det var pokkers !
>
> Hvordan kan det være ?

Du afleverer jo ikke din reg.attest til nogen efter synet, så hvem skulle
påføre den nye synsdato ?

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 21:22

> Du afleverer jo ikke din reg.attest til nogen efter synet, så hvem
skulle
> påføre den nye synsdato ?

Dagens AHA-oplevelse er i hus .-)

Tak

Spang

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-10-03 15:43

Mads Stetter wrote:

> Hvordan er reglerne?
>
> Hvis f.eks. ejerskifte på en bil som er synet i 6 måned 2002!?
>
> Skal den så synes igen, eller kan man vente til de 2 år?

Nu er politi.dk desværre nede, så det er deres "vejledning i syn
og ejerskifte" også. Frit fra leveren mener jeg dog at du har 2 år
fra sidste synsdato til at ejerskifte bilen, dog kan den ikke
ejerskiftes hvis den er blevet indkaldt til et periodisk syn (det
vil i praksis sige den sidste måned eller halvanden af de 2 år).
Hvis den er indkaldt, skal den synes før den kan ejerskiftes.

I det tilfælde du nævner bør der ikke være noget bøvl..

--
Hygge..
Thomas