Skift speedometer på mercedes
Fra : Preben og Anette

Dato : 28-10-03 19:12

Hej

Er det svært at skifte speedometer på en mercedes 190E og hvordan gør man
det trin for trin???

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-03 22:12

"Preben og Anette" <preben@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det svært at skifte speedometer på en mercedes 190E og hvordan gør man
> det trin for trin???

Aner ikke hvordan man gør, men det så ret interessant ud. Vi fik lavet det
hos Mercedes i Kappeln udenfor Flensburg. Prisen for arbejdet var under 18
euro. til den pris må jeg nok indrømme at jeg ikke gad bruge "tid" på det
selv

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-10-03 22:20

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote in message

> [...]
> euro. til den pris må jeg nok indrømme at jeg ikke gad bruge "tid" på det

Har skiftet på min 124er - dra ut instrumentpanel, skru ut skruer, ta ut
speedometer, sett inn nytt, skru inn skruer, sett instrumentpanel på plass

(Var litt bøvl med reostaten, men det som tok mest tid var å få ut
instrumentpanelet...)

At sådan et speedometer koster en bondegård er en annen side av saken

(nesten 6.000,- hos MB her i Oslo. Og nei, jeg kjøpte det IKKE der

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-03 22:36

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Har skiftet på min 124er - dra ut instrumentpanel, skru ut skruer, ta ut
> speedometer, sett inn nytt, skru inn skruer, sett instrumentpanel på plass

Hvordan instiller du egentlig så km-tælleren?
De satte en PC til i bilen og indstillede det den vej. (forøvrigt kostede
det ca 425euro i Tyskland)

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-10-03 06:27

> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Hvordan instiller du egentlig så km-tælleren?

AFAIR kan man løsne "akselen" tallene sitter på og justere til riktig
km-stand.
Jeg turte dog ikke, så jeg har gjemt det gamle speedometer og lot det nye
starte på 0, så nå har min bil kjørt ca. 2500 km
Jeg kommer nok til å beholde bilen så lenge, at det neppe er dette neste
eier vil bekymre seg mest over.

> De satte en PC til i bilen og indstillede det den vej. (forøvrigt kostede
> det ca 425euro i Tyskland)

Så meget? Jeg betalte NOK 2000,- + mva. og frakt til Norge, originalt fra
Mercedes, i juni.

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Martin Kiefer

Dato : 29-10-03 19:38

> Så meget? Jeg betalte NOK 2000,- + mva. og frakt til Norge, originalt fra
> Mercedes, i juni.

Hvor fandt du den så billigt henne?

> ´87 Mercedes-Benz W124 260 E
> www.mercefreaken.com

Forøvrigt kanon god side du har fået lavet der!!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 29-10-03 09:09

> Er det svært at skifte speedometer på en mercedes 190E og hvordan gør man
> det trin for trin???

Lån evt. en HAYNES bog på biblioteket.

Ellers husk at pille clipsen af der holder speedometer kablet (sidder nede
omkring pedalerne et sted svjh.). Ellers kan det ikke trækkes ud. Du skal
lave et par bøjler der kan få fat i kanten af speedometer huset for at du
kan trække det ud af instrumentbordet.

Mvh. Ulrich