Tabelstørrelse i CSS
Fra : joe

Dato : 28-10-03 18:51

Er det en god ide at gemme informationer om størrelsen på ens
tabelstrukturer i en css fil. Jeg mener, hvis tabellerne bliver
tilpas avancerede og en klient ikke understøtter css, så bliver
siden jo rimelig hurtig total ulæselig. Men det er måske så lille
et problem at det ikke betyder noget.

Nogen kommentarer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-10-03 19:20

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-10-03 19:37

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

Og her kommer indlægget så

Tabeller er skabt til at præsentere tabellariske data - ikke til at
positionere elementer i et sidelayout. Læs evt.
http://www.html.dk/artikler/00043/

Hvis tabeller anvendes korrekt ift. til ovenstående bør det ikke være
et problem hvis en browser uden CSS-understøttelse møder siden. Den
logiske sammenhæng mellem rækker og kolonner vil stadig kunne
afkodes.

Bemærk i øvrigt, at width- og height-attributterne på th- og
td-elementet er forsvundet fra HTML fra HTML 4, hvorfor du ikke vil
kunne få dine dokumenter til at validere mod denne eller nyere
standarder, hvis ikke du smider informationerne om størrelsen på
tabellers celler i dit stylesheet.

Venllig hilsen Joachim

Fra : Joe

Dato : 28-10-03 21:09

Udemærket artikel.... jeg er overbevist.

VH Joe