links til jagtfirmaer i USA
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 28-10-03 18:32

Hej NG.

Jeg skal til USA næste uge og tænkte i den forbindelse på at medbringe lidt
jagtgrej derovre fra, hvis det på nogen måde er billigere end i DK. Der
tænker jeg selvfølgelig kun på det der kan medbringes lovligt.

Men er der nogen der kender nogen gode links, så jeg kan forberede mig lidt
hjemmefra. Området jeg skal over til er Detroit og Toledo i staterne
Michigan hhv. Ohio.

Og nogen der har erfaringer med hvad der er billigere derovre.

Overvejer f.eks at supplere min samling af chokes til min Beretta 687 o/u
med et par "turkey chokes".

Ole

Fra : John E. Larsen

Dato : 29-10-03 08:24

Hej Ole,

Når du kommer til US vil du erfare at stort set alt jagtudstyr er billigere
end i Danmark.
Jeg rejser selv en del til North Dakota, hvor stort set alle går på jagt

Våben er billige i US. Selv importerede våben som SAKO og BLASER, men der er
en del papirarbejde forbundet med at tage det med til DK.

Kikkerter er billige, hvis du vælger et at de amerikanske mærker. (Her er
Leupold et godt bud)

Du bør helt klart kigge på jagttøj når du er der. Her er der mange penge at
spare, hvis du kigger dig lidt omkring.

Sidst men ikke mindst. Vælg en forretning der ligger i en lille by ude på
landet. Her er priserne i bund og de er altid til at forhandle med.

Knæk og bræk.

Fra : john

Dato : 30-10-03 06:50

http://www.cabelas.com/ men er ikke sikker på om de har butik i det område
du skal til !

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 30-10-03 17:30

Tak for tippene - det var lige hvad jeg har brug for.

Bare ærgeligt at Cabelas ikke lige er i nærheden af hvor jeg skal være - de
har jo alt det man drømmer om.

Ole

Fra : john

Dato : 30-10-03 19:15

Rigtigt, men det kan lade sig gøre at bestille !

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 30-10-03 19:46

> Rigtigt, men det kan lade sig gøre at bestille !

Men hvordan er det så lige med fortoldningen af disse varer.

Kan det så stadig betale sig, når der løber afgift +
forsendelsesomkostninger ovenpå.

Og så er der jo altid risikoen for reklamation...?

mvh

Ole

Fra : Peter Weis

Dato : 30-10-03 21:43

> Men hvordan er det så lige med fortoldningen af disse varer.
>
> Kan det så stadig betale sig, når der løber afgift +
> forsendelsesomkostninger ovenpå.

Bestil til det sted du skal opholde dig.
Jeg har på forretningsrejser fået sendt ting til hotellet.

mvh
Peter

Fra : Lasse Holm

Dato : 02-11-03 12:46

Du skal bestemt ikke afholde dig fra at handle hos Cabelas p.g.a
risikoen for reklamation. Jeg har købt varer fra Cabelas flere
gange, og der medfølger altid en udfylt selvklæbende mærkat med
dig som afsender og Cabelas som modtager. Hvis der er noget galt
klæber du bare mærkaten på pakken varen kom i, og returnerer.
Forresten synes jeg at de lever op til den kvalitet de lover. Også
Cabelas on-line service er god, man kan spørge om hvad som helst
angående varerne, og man får hurtigt og venligt svar.

Venlig hilsen Lasse

Fra : john

Dato : 03-11-03 20:53

Har haft samme oplevelse !

/john

Fra : JK

Dato : 06-11-03 16:21

On Thu, 30 Oct 2003 19:46:11 +0100, "Ole Jeppesen"

>Men hvordan er det så lige med fortoldningen af disse varer.
>
>Kan det så stadig betale sig, når der løber afgift +
>forsendelsesomkostninger ovenpå.
>
>Og så er der jo altid risikoen for reklamation...?

I USA kommer der afgift på 8,5% på, når du køber ved disken.

Men køber du via postordre i en anden stat i USA, er der ingen afgift
på.

Kan du fixe den, når nu cabelas ikke ligger i nærheden af, hvor du
skal ? Du skal have nogle til at bestille for dig, før du ankommer.

Fortoldningen ?

Ja, tolderne i DK kan medvirke til pålægning af told og dansk moms.
Samt de kan strengt taget hjælpe dig med at blive fritaget for den
amerikanske afgift på 8,5 %.

Jeg ved ikke lige, hvad told er. Mit gæt er 9%.

Håber det gav nogle ideer.

En bekendt har tidligere købt en Leupold til 1600 kr. til mig derovre.
Det var i en våbenbutik/fritidsudstyr på størrelse med Harald Nyborg,
ved Houston.

mvh

John

Fra : Lars Haugaard

Dato : 07-11-03 08:32

Vedrørende fortoldning så er min erfaring fra køb af riffel i Norge, at der
ved indførsel til DK pålægges moms, altså 25% af varens pris. At man så har
ret til refusion af moms i købslandet - det var toldvæsenet ret lige glade
med - det var med andre ord mit eget problem at få de penge hjem igen.(det
var så ikke noget problem, det hjalp sælger mig med). Jeg havde faktisk
kontakt til toldvæsenets "kundeservice" i forbindelse med nogle kryptiske
tolddokumenter som skulle udfyldes i forbindelse med indførelsen, og som
ikke automatisk blev tilsendt. Dem skulle man selv opstøve. Herefter skulle
jeg så lige udfylde 30 rubrikker med diverse artskoder o.lign. som der
ligeledes ingen hjælp til var at hente hos ovennævnte kundeservice (med det
i mente, håber jeg aldrig jeg bilver nød til at tale med nogle fra de andre
"ikke kundeorienterede" afdelinger! Gisp!). Men det endte med, at jeg
klarede frisag ved at benytte et speditionsfirma til udfyldelse af papirene!
Her var godt nok tale om våben der jo krævede import samt købstilladelse
oveni, men jeg mener at selve proceduren angående afgifterne er de samme.

Bedste hilsner

Lars Haugaard
www.haugaard.org