Budget Vinterdæk
Fra : Jacob

Dato : 28-10-03 16:39

Hej...

Jeg står og skal købe vinterdæk, og har set nogle "Budget" dæk til en fornuftig
pris. Er der nogle der har erfaringer med dette dæk/mærke? Er det noget værd?

På forhånd tak.
Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-03 16:57

Jacob wrote:

> Jeg står og skal købe vinterdæk, og har set nogle "Budget" dæk til en
> fornuftig pris. Er der nogle der har erfaringer med dette dæk/mærke?
> Er det noget værd?

Hold dig fra det skrammel.

Et godt råd:

Køb et sæt Semperit Winter Grip. De er billige og har formidable egenskaber.
Faktisk omtrent ligeså gode som Michelin Alpin A2 - de holder bare knap så
længe.

Læs evt mere om dækket her. Linket er til den mest seriøse test overhovedet:
http://tinyurl.com/sp5g

P.S.: Autoværksteder ved kun sjældent ret meget om vinterdæk, hvis du går
den kvalificeret på klingen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 29-10-03 01:04

Jan W Nielsen skriver:

> Køb et sæt Semperit Winter Grip. De er billige og har formidable egenskaber.
> http://tinyurl.com/sp5g

Ved du hvem der forhandler det i DK?

//Beach

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-10-03 08:57

Allan Beach Jensen wrote:

> Ved du hvem der forhandler det i DK?

Det er der mange, der gør. Den billigste måde at få dem på er følgende:

Bestil dem fra denne internet-side. Det er vi mange, der har gjort her fra
NG´en: http://www.daekonline.dk/

Kør derefter hen til et sted, hvor de monterer dæk, og få dem sat på. Det
koster fra 300 til 600 kroner - inklusive afbalancering. Oftest 600 kroner.

I størrelsen 185/65R14 koster de 464,00 pr styk. Det giver hamrende gode
vinterdæk på bilen for 2400 kroner. Man kan sagtens for et eller andet
totalt skrammel billigere - men som sagt - de ér blandt de ABSOLUT bedste.

--
Jan W Nielsen

Fra : PappaJap

Dato : 29-10-03 09:08

Hvad koster det typisk at få dækkene monteret og afbalanceret?

Mvh PappaJ

Fra : PappaJap

Dato : 29-10-03 09:09

Dow - så ikke at det netop er besvaret højere opee i tråden, sorry...

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 01-11-03 00:39

Jan W Nielsen skriver:

> Det er der mange, der gør. Den billigste måde at få dem på er følgende:
>
> Bestil dem fra denne internet-side. Det er vi mange, der har gjort her fra
> NG´en: http://www.daekonline.dk/

Kan godt se at de har nogle meget billige dæk, men kan skisme ikke finde
Semperit Winter Grip nogle steder. Kan det være de slet ikke lave dem i mini
(175/65/R14) til en pug 206 HDi 1,4?

Umidelbart kan jeg se at de ikke lev. dæk på fælge. Hvor køber man så dem
billigt?

//Beach

Fra : slet VXCN4

Dato : 01-11-03 01:53

Allan Beach Jensen <admin@freestyle.dk> skrev:
> [...]
>billige dæk, men kan skisme ikke finde
>Semperit Winter Grip nogle steder.
>Kan det være de slet ikke lave dem i mini

Prøv en af dem her, de første levere i hvert fald på både stål og
alu.

www.reifenversand.com
www.felgen-billiger.de
www.komplettradshop.de
www.reifen-schreiber.de
www.wheelmachine2000.de

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 08:26

On Sat, 01 Nov 2003 00:39:18 +0100, Allan Beach Jensen
<admin@freestyle.dk> wrote:

>Kan godt se at de har nogle meget billige dæk, men kan skisme ikke finde
>Semperit Winter Grip nogle steder. Kan det være de slet ikke lave dem i mini
>(175/65/R14) til en pug 206 HDi 1,4?

Jow, jow - de er med til 51, 9 €
www.reifendirekt.de

>Umidelbart kan jeg se at de ikke lev. dæk på fælge. Hvor køber man så dem
>billigt?

Jow, jow - "Stahlkompletträder" (ovre til højre)

/Mogens