Web-fotoalbum
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-10-03 16:34

Jeg skal præsentere nogle billeder på nettet, og til det havde jeg tænkt mig
at finde et program der laver koden.
Der skal være mulighed for thumbnails, hvor man vælger biledet man vil se,
klikker og et større billede lukkes op i nyt vindue. Har prøvet et par
programmer, men jeg synes der var for meget unødvendig reklamebannere mv.
Det jeg søger er et simpelt, no-nonsens, kildekode klar til indsætning af
billeder. Har gruppen nogle gode forslag ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 28-10-03 16:46

"Poul E. Kristensen" <poulemil@nospamkristensen.mail.dk> wrote in

> [...]
> reklamebannere mv. Det jeg søger er et simpelt, no-nonsens, kildekode
> klar til indsætning af billeder. Har gruppen nogle gode forslag ??

Jeg har lige hvad du spørger efter. HTML kendskab kræves dog:

<http://www.solitude.dk/gallerythingie/>

Du skal have PHP til rådighed på serveren.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-10-03 17:13

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige hvad du spørger efter. HTML kendskab kræves dog:
>
> <http://www.solitude.dk/gallerythingie/>
>
> Du skal have PHP til rådighed på serveren.

Tak for dit superhurtige svar, jeg savner dog thumbnails ved denne løsning.

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 28-10-03 23:02

> Tak for dit superhurtige svar, jeg savner dog thumbnails ved denne
> løsning.

Øh, ikke forstået. Programmet generer automatisk et thumbnail hvis du slår
enableThumbnails til.

Fra : Claus Marcussen

Dato : 28-10-03 17:28

Poul E. Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg skal præsentere nogle billeder på nettet, og til det havde jeg tænkt mig
> at finde et program der laver koden.

Hej.

Adobe Photoshop har denne mulighed (genere thumbnail + html fuldautomatisk).
Lidt kendskab til HTML nødvendigt, hvis du ikke blot vil bruge en standard
layout.

Mvh.

Claus Marcussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-10-03 19:35

"Claus Marcussen" <claus.marcussen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Adobe Photoshop har denne mulighed (genere thumbnail + html
fuldautomatisk).
> Lidt kendskab til HTML nødvendigt, hvis du ikke blot vil bruge en standard
> layout.

Jeg har adgang til Photoshop, så den forsøger jeg med.
Tak for svarene !

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-10-03 17:38

On Tue, 28 Oct 2003 16:33:43 +0100, "Poul E. Kristensen"

http://www.irfanview.com/

freeware. Ingen reklamer.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 28-10-03 20:35

Du kan også gøre det her www.megapixel.dk graftis og med
uendelig plads. Men vil du selv lave det, kan jeg desværre ikke
hjælpe dig.

Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 28-10-03 22:33

"Poul E. Kristensen" <poulemil@nospamkristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9e8c58$0$27403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> klikker og et større billede lukkes op i nyt vindue. Har prøvet et par
> programmer, men jeg synes der var for meget unødvendig reklamebannere mv.

Jalbum fra http://www.datadosen.se/jalbum/ er gratis, skulle være enkelt at
bruge og har mange, mange tilpasningsmuligheder.

Jeg skal bemærke, at jeg endnu ikke har arbejdet seriøst med det, men at jeg
har føjet det "Foretrukne" efter at have læst varme anbefalinger af det.

Mange hilsener
Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk