17" på ford escort 1.6 91 Ghia
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 28-10-03 16:25

er der noget jeg skal passe på hvis jeg køber nogen 17" fælge til min vogn?
så vidt jeg ved er det ET 41 men er det bare at købe nogen 17" ET 41 og
knalde dem på?

de kommer til at ligge et ½ års tid inden de ryger på... så det er sgu lidt
trælst at stå der om et ½ år og de ikke passer på!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 11:19

On Tue, 28 Oct 2003 16:25:00 +0100, "Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk>
wrote:

>er der noget jeg skal passe på, hvis jeg køber nogen 17" fælge til min vogn?

Dækbredden :)

>så vidt jeg ved er det ET 41

Jep

>men er det bare at købe nogen 17" ET 41 og knalde dem på?

Nope - du skal jo ha' dig no'en dæk også.............

Find ud af den oprindelige størrelse på dækket og omsæt dét tal til
nye dæk INKL. fælgbredde vha. denne tabel (nederst på siden):
www.dkfritidbil.dk/diverse/oplysninger.htm

/Mogens

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-11-03 19:14

hvor brede må de så være? og dæk... der køber jeg vel bare dem der giver den
samme omkreds som dem der originalt ville have siddet på... ikk?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 19:19

On Mon, 10 Nov 2003 19:14:07 +0100, "Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk>
wrote:

>hvor brede må de så være?

Kender ikke max mål på en Escort.
Men for brede dæk ser jo heller ikke smart ud, IMO.
Find en Escort, du finder nice, ude i byen og check hans montering