Ydelsesforskel PC2100 vs. PC2700?
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 05:49

Hej.
Ville jeg mærke den store forskel hvis jeg opgraderede mine 512MB
PC2100 Kinston ram med nogle PC2700?

/ole bak
*Indsæt selv @ ved svar på e-mail*

Fra : JK

Dato : 28-10-03 08:57

On Tue, 28 Oct 2003 05:48:52 +0100, Ole <ole.l.bak#mail.dk> wrote:

>Hej.
>Ville jeg mærke den store forskel hvis jeg opgraderede mine 512MB
>PC2100 Kinston ram med nogle PC2700?

Både ja og nej. Hvis du ikke indstiller ram hastighed tilsvarende på
bundkortet (i bios), så nej.

Forskellen imellem de to er bare max. hastighed:

pc2100, 2.1Gb/sec, fsb133, DDR266
pc2700, 2.7 Gb/sec, fsb166, DDR333
pc3200, 3.2 Gb/sec, fsb200, DDR400
pc4000, 4.0 Gb/sec, fsb250, DDR500

så det afhænger af, hvad dit bundkort kan, og om du vil overclocke.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 16:42

> [...]
>pc3200, 3.2 Gb/sec, fsb200, DDR400
>pc4000, 4.0 Gb/sec, fsb250, DDR500
>
>så det afhænger af, hvad dit bundkort kan, og om du vil overclocke.

Jeg har er ASUS P4PE og det understøtter pc2700, så der er da en smule
at hente :)

Tak for svaret.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 03-11-03 19:29

"Ole" <ole.l.bak#mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Ville jeg mærke den store forskel hvis jeg opgraderede mine 512MB
> PC2100 Kinston ram med nogle PC2700?

Stor forskel, niks, i mine øjne er det ikke prisen værd at skifte med mindre
du kan sælge din gamle ram til en god pris. mvh tp