e.c 1150
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-10-03 23:40

Hej

Jeg har lavet en side hvor jeg layout er lavet via <div> - det fungerer
sådan set fint, men der er en ting som irriterer mig voldsomt.

Jeg vil så gerne have menuen og indholdsfeltet til automatisk at
tilpasse sig browseren og hinanden. Det går fint nok nu med
indholdsfeltet, men menuen har en fast bredde - jeg vil gerne at hvis
teksten i menuen bliver bredere, så skal indholdsfeltet skubbes længere
til højre

Det hele kan ses på
<http://e-billeder.quercus.palustris.dk/viskategori.php?id=1>

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lobais

Dato : 29-10-03 00:25

> [...]
> indholdsfeltet, men menuen har en fast bredde - jeg vil gerne at hvis
> teksten i menuen bliver bredere, så skal indholdsfeltet skubbes længere
Hvis man nu ikke satte width på en boks, ville den vel udvide sig, og
derved skubbe til boksen til højre. Hvis det så er et problem i tilfælde
af formeget/forlidt tekst, bør du bruge min-width og max-width. Det er den
rigtige metode, men virker ikke i IE.

Håber det er det rigtige svar :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-10-03 18:52

On Tue, 28 Oct 2003 23:24:32 +0000 (UTC), Lobais <1@3.be> wrote:

>Hvis man nu ikke satte width på en boks, ville den vel udvide sig, og
>derved skubbe til boksen til højre. Hvis det så er et problem i tilfælde

Boksen med menuen udvider sig også som den skal - men jeg ville gerne at
den så 'skubbede' boksen med indhold længere mod højre, i stedet for
bare at gemme sig under den. Det kan jeg bare ikke få den til

http://www.gartneriet.dk