Batterisyre
Fra : Aragorn

Dato : 27-10-03 21:29

Puha, mercerens batteri var død imorges...

Kigge, der er ikke særlig meget væske i, ud og købe demiraliseretvand, fyld
på til 1cm under toppen.

Ud og køre, men efter 15mins til, begynder det at lugte af syre, og det
begynder at dampe!!!

Sluk bilen åben hjælmen, whooowww hvad sker der der???? det damper som en
gammel dampmaskine ud af de to små overtrykshuller der er på batteriet,
damn, hvad skal man gøre?

Afmonter batteriet så der ikke kommer syre på bilen...

Ud til hjem om fix og købe nyt batt for 499,- og nu kører dyret!

Spørgsmål: Den gamle batt var 74aM den nye er på 88am gør det noget?

Der er kommet syre på der hvor batteriet stod, jeg skyllede det med vand, og
bilen fik 2*Guldvask, så der ikke sker noget med lakken.

Imorgen skal jeg vaske motorrummet, er det ok at fjerne syret med overdreven
brug af sæbe og godt med vand? eller skal jeg bruge andet???

På forhånd tak

Fra : Sonil

Dato : 27-10-03 21:35

> Spørgsmål: Den gamle batt var 74aM den nye er på 88am gør det noget?

Er det en diesel mercedes ?
Hvis ja, er det nye batteri også et beregnet til diesel (stor strømstyrke
ved start) ?

Det kunne vel også være laderelæet der er defekt, husk at chekke dit nye
batteri snart

Mvh
Søren