Erfaringer med VW Transporter
Fra : Jacob Hornemann

Dato : 27-10-03 19:08

Jeg skal snart til at købe mig en brugt VW Transporter 2,4 diesel
kassevogn (kort) fra mellem 1996 og 1998. Er der nogle, der har
erfaringer med denne bil? Brændstofforbrug? Vægtafgift?
Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på mht. til denne model?

På forhånd tak.

-Jacob

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 27-10-03 23:18

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med denne bil? Brændstofforbrug? Vægtafgift?
> Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på mht. til denne model?

Jeg har selv en Caravelle, som jo er næsten samme bil.
Hvis du vil have så ny en Transporter, kan jeg da ikke
forstå, at du ikke ser dig om efter en 2,5 TDI i stedet.
Du skal være opmærksom på knækkede bagfjedre, de vil godt knække en lille
halv omgang fra enden.
Endvidere se efter slør i styrekugler, de er ikke så gode
på disse modeller. 2,4'eren kan godt finde på at ville have ny toppakning
med jævne mellemrum.

Mvh, Søren

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 28-10-03 10:29

"Søren B. Andersen" wrote:

> Jeg har selv en Caravelle, som jo er næsten samme bil.
> Hvis du vil have så ny en Transporter, kan jeg da ikke
> forstå, at du ikke ser dig om efter en 2,5 TDI i stedet.

TDI'erne er noget dyrere. Jeg har ca. 60.000 kr (ekskl. moms) til rådighed.
Jeg vil naturligvis gerne have en, der har kørt mindst muligt -helst under
160.000 km. Og der tror jeg 2,4 D'eren er det bedste bud.

Mange tak for rådene.

-Jacob