/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Priser for Veteran biler?
Fra : Kjartan


Dato : 27-10-03 18:48

Hej allesammen.
Jeg har hørt at det skulle være forholdvis billigt at have en veteran-bil i
forhold til en almindelig. Nogen der kender et sted hvor der er noget info omkring
det, jeg tænker på afgiftspriser i forhold og sådan.

Da jeg er en fattig studerende som godt kan lide gamle biler må I meget gerne
svare hvis I bare ved det mindste.

Kjartan Johannesen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.62.160.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Mogens Knudsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 27-10-03 18:54

On Mon, 27 Oct 2003 18:48:12 +0100, "Kjartan" <kjartan@kjartan.dk>
wrote:

>må I meget gerne svare, hvis I bare ved det mindste.

Et sted at starte er: www.motorhistorisk.dk


/Mogens

Nansen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Nansen


Dato : 27-10-03 19:06

>, jeg tænker på afgiftspriser i forhold og sådan.
>
Indregistreringsafgiften er meget mindre når køretøjet er over 35 år
Så kommer vi til Forsikring og Vægafgift:
Jeg er selv ejer af en gammel JEEP, Det er sådan at når et køretøj er over
25 år kan man tegne en Veteranforsikring og når køretøjet er 35 år går man
ned på 1/4 Vægtafgift.
Det med forsikringen kræver dog at man har mindst en anden bil
indregistreret i edget navn til normal hverdagsbrug.
Jeg giver omkring Kr. 580,- helårligt i Kaskoforsikring
Vægtafgiften ligger på Ca. Kr. 430,- Halvårligt

Nansen



Kjartan (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Kjartan


Dato : 27-10-03 20:44



"Nansen" <mailto:m.nansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Priser for Veteran biler?"


> 25 år kan man tegne en Veteranforsikring og når køretøjet er 35 år går man
> ned på 1/4 Vægtafgift.

Tusind tak, for et meget brubart svar.

Hvad dækker en Veteran forsikring og hvor meget givert du for den?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.62.160.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Nansen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Nansen


Dato : 27-10-03 21:43

>
> Hvad dækker en Veteran forsikring og hvor meget givert du for den?

Prøv lige at læse hele mit forrige indlæg, der står de priser jeg giver.
Det er fuld kasko, forsikret for Max. Kr. 60.000,-

Nansen



Bjarke Christensen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 27-10-03 22:00

Husk, at det man sparer på vægtafgift og forsikring, det bruger man 3 fold
(midst) på at holde en veteran bil kørende.

Det billigste er nok en 10-15 år gammel kedelig Toyota Corolla

Bjarke


"Kjartan" <kjartan@kjartan.dk> wrote in message
news:006e01c39cb2$7dfc62f0$10ffaad5@autoatlas.local...
> Hej allesammen.
> Jeg har hørt at det skulle være forholdvis billigt at have en veteran-bil
i
> forhold til en almindelig. Nogen der kender et sted hvor der er noget info
omkring
> det, jeg tænker på afgiftspriser i forhold og sådan.
>
> Da jeg er en fattig studerende som godt kan lide gamle biler må I meget
gerne
> svare hvis I bare ved det mindste.
>
> Kjartan Johannesen.
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.62.160.10)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>



Nansen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Nansen


Dato : 27-10-03 22:23

> Husk, at det man sparer på vægtafgift og forsikring, det bruger man 3 fold
> (midst) på at holde en veteran bil kørende.
>
Det kommer da i høj grad an på hvilket køretøj man vælger.
Jeg har intet ofret siden Jeep én blev indregistreret for 3 år siden.
Jeg kører 3 - 4000 Km i den årligt.

> Det billigste er nok en 10-15 år gammel kedelig Toyota Corolla
>
Ja - Jo Det kommer jo an på om det er hobby, en lidenskab eller om
man skal bruge en potte at trille i...

Nansen



Thomas Strandtoft (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 27-10-03 22:34

Bjarke Christensen wrote:

> Husk, at det man sparer på vægtafgift og forsikring, det bruger man 3 fold
> (midst) på at holde en veteran bil kørende.

Jeg har det sidste år brugt ca. 700,- på at holde min Volvo 142
fra 1971 kørende, hvis du kan holde en bil i luften for en
trediedel af det, så tipper jeg sgu på hatten. Hele tricket ligger
i at turde rode med tingene selv, samt at benytte sig af det
klubliv der ofte er omkring gamle biler, så man kan finde
reservedele til spotpriser.

Den suverænt dyreste stump har været et laderelæ til lige over 300
kroner. Resten er brugt på en 50'er til en kardan (den der sad på
ødelagde et kardankryds) samt ting som kilerem, luftfilter og
friske tændkabler.

Det behøver ikke være dyrt at køre gammelt..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Bjarke Christensen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 27-10-03 23:45

Problemet er jo ikke stumperne, men at gamle biler ruster ganske meget ift
nye.

Og til jeep-ejeren: 3-4.000 km er jo kun hobby. Hvis bilen skal bruges til
dagligt "slid" (20-30.000 km årligt) så går det altså lidt hurtigere med
problemerne.

Jeg havde engang en Fiat 128 Sport fra 1978. Den fik ført hovedrep ved ca
120.000 km og ved 170.000 blev den skrottet.

Det er (meget) sikkert anderledes for Volvo og måske også Jeep, men bilerne
er bare blevet bedre med årene. Min kones Carina (1995) har kørt 225.000 km
og kører stadig med den originale lydpotte. Min Triumph Spitfire (73) har
kørt 80.000 km og kører på sin nummer "jeg ved ikke hvad" lydpotte.

/Bjarke
Nuværende ejer af 5 køretøjer fra 1965 (triumph), 1967 (yamaha), 1973
(triumph), 1995 (toyota) og 2000 (mazda). Alle de mellemliggende (og
tidligere) vil jeg skåne Jer for.....



"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
news:3F9D8F30.C2900998@carftp.com...
Bjarke Christensen wrote:

> Husk, at det man sparer på vægtafgift og forsikring, det bruger man 3 fold
> (midst) på at holde en veteran bil kørende.

Jeg har det sidste år brugt ca. 700,- på at holde min Volvo 142
fra 1971 kørende, hvis du kan holde en bil i luften for en
trediedel af det, så tipper jeg sgu på hatten. Hele tricket ligger
i at turde rode med tingene selv, samt at benytte sig af det
klubliv der ofte er omkring gamle biler, så man kan finde
reservedele til spotpriser.

Den suverænt dyreste stump har været et laderelæ til lige over 300
kroner. Resten er brugt på en 50'er til en kardan (den der sad på
ødelagde et kardankryds) samt ting som kilerem, luftfilter og
friske tændkabler.

Det behøver ikke være dyrt at køre gammelt..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.



Thomas Strandtoft (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-10-03 02:05

Bjarke Christensen wrote:

> Problemet er jo ikke stumperne, men at gamle biler ruster ganske meget ift
> nye.

Det kommer da an på hvordan de bliver behandlet.. Den 10-15 år
gamle Corolla du nævnte kan snildt være lige så rådden som en 30
år gammel bil. Med Pava og inderskærme er det vel også underordnet
hvilken alder bilen over Pavaen har??

> Og til jeep-ejeren: 3-4.000 km er jo kun hobby. Hvis bilen skal bruges til
> dagligt "slid" (20-30.000 km årligt) så går det altså lidt hurtigere med
> problemerne.

Min 142'er er en dagligdags brugsbil. Jeg har haft den i noget der
ligner 15 måneder og den har trillet 22.000 km. i den tid.

> Jeg havde engang en Fiat 128 Sport fra 1978. Den fik ført hovedrep ved ca
> 120.000 km og ved 170.000 blev den skrottet.

"De røde orme" eller noget andet?

> Det er (meget) sikkert anderledes for Volvo og måske også Jeep, men bilerne
> er bare blevet bedre med årene. Min kones Carina (1995) har kørt 225.000 km
> og kører stadig med den originale lydpotte. Min Triumph Spitfire (73) har
> kørt 80.000 km og kører på sin nummer "jeg ved ikke hvad" lydpotte.

Mon ikke du kan få en "rustfri" potte til Spitfiren for ca. det
samme som en potte til Carinaen koster?? Jeg kan ikke huske navnet
på det der svenske firma der laver "evighedspotter", men problemet
er til at løse..

> /Bjarke
> Nuværende ejer af 5 køretøjer fra 1965 (triumph), 1967 (yamaha), 1973
> (triumph), 1995 (toyota) og 2000 (mazda). Alle de mellemliggende (og
> tidligere) vil jeg skåne Jer for.....

Nydelig samling.. Specielt til englænderne kan du vel stadig købe
alt i fabriksnye dele?? Jeg sad og så et program om restaurering
af en MG B, der bestilte de bare en komplet ny karrosse, et eller
andet firma havde købt alle maskinerne fra MG, så det var
fabriksnye originaldele.. Jeg gad godt at jeg kunne købe en
fabriksny Alfasud karrosse, men desværre har italienerne ikke
samme tradition for at holde gamle biler i live som englænderne
har..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

blondie (28-10-2003)
Kommentar
Fra : blondie


Dato : 28-10-03 13:56

Hej Bjarke,

Jeg kan da huske, at hvis man ikke
kørte over for mange kantsten og
bump i spritteren, holdt lydpotten
10 gange så længe,

Hilsen,
Carsten.
Nuv.Ford 17M
tidl 3xspitfire m.m.
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bnk768$20bn$1@news.cybercity.dk...
Min Triumph Spitfire (73) har
> kørt 80.000 km og kører på sin nummer "jeg ved ikke hvad" lydpotte.
>
> /Bjarke
> Nuværende ejer af 5 køretøjer fra 1965 (triumph), 1967 (yamaha), 1973
> (triumph), 1995 (toyota) og 2000 (mazda). Alle de mellemliggende (og
> tidligere) vil jeg skåne Jer for.....
>



Jørgen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 28-10-03 08:58

> Hej allesammen.
> Jeg har hørt at det skulle være forholdvis billigt at have en veteran-bil
i
> forhold til en almindelig. Nogen der kender et sted hvor der er noget info
omkring
> det, jeg tænker på afgiftspriser i forhold og sådan.


Først og fremmest er der nogle gange et maks antal km du må kører, på min må
jeg maks kører 5000 om året... ud over det skal du nok påregne en del ekstra
udgifter på en veteran bil, med mindre du selv er mekaniker og du gider stå
og rode i det konstant.... det har jeg tivertifald erfaret ud fra min Morris
1000 fra '58



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste