Boble-lyde ved acceleration
Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 18:30

Jeg har i forbindelse med årseftersyn netop fået skiftet olie, oliefilter,
bremsevædske, kølervæske og benzinfilter på min Corsa Sport fra '96.

Men nu lyder det sgu mærkeligt, når jeg træder på speeder-pedalen. Det lyder
ligesom om at man blæser/puster luft gennem et sugerør ned i et glas med
vand. Ja, det er sgu lidt svært at beskrive. Bilen accelererer som den
plejer, og køreegenskaberne er også som de plejer... men det er lyden ikke.

Boble boble boble... både når jeg holder stille i frigear og accelererer
eller når jeg kører. Jeg fatter sgu ikke hvad det er ... Ligesom hvis der
sad en lille kineser og boblede med et sugerør i et glas vand i samme
niveau, som jeg trykker på speederen.

Den har naturligvis aldrig sagt sådan før - det ville jeg have opdaget. Jeg
kører naturligvis ned til mit værksted imorgen og beder dem se på sagen...
men hvad kan det mon være? Er skrup-hamrende nysgerrig ...

Håber sørme at nogen har en anelse om hvad det kan være

VH Lars Madsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-10-03 19:41

Lars Madsen (lars.madsen@ofir.dk) skrev følgende:
> [...]
> nysgerrig ...
>
> Håber sørme at nogen har en anelse om hvad det kan være

Kan det være dit varmeapparat der ikke er helt fyldt med vand? Når du så
giver den lidt drejninger får vandet så meget knald på at det bobler.....

- Martin

Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 20:43

> Kan det være dit varmeapparat der ikke er helt fyldt med vand? Når du så
> giver den lidt drejninger får vandet så meget knald på at det bobler.....

Ehmm... oki :)
Men er det noget som værkstedet skal kigge på eller ?!?

Fra : Brian

Dato : 27-10-03 20:49

Lars Madsen wrote:

> [...]
> i et glas med vand. Ja, det er sgu lidt svært at beskrive. Bilen
> accelererer som den plejer, og køreegenskaberne er også som de

Sådan sagde min Corsa Sport fra '94 to gange i den tid jeg havde den.
Begge gange var det toppakningen der var røget :(

Men hvis det er kommet sammen med serviceeftersynet, er det jo nok ikke
sandsynligt... gudskelov :)

/Brian

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 27-10-03 22:19

"Lars Madsen" <lars.madsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vand. Ja, det er sgu lidt svært at beskrive. Bilen accelererer som den
> plejer, og køreegenskaberne er også som de plejer... men det er lyden

Sådan sagde vores Corsa 1.4 også efter et service eftersyn hos ÅÅÅÅPEL.

Neeeeej sagde ÅÅÅÅÅPEL..... ingenting er galt.

Min lokale AutoMester udluftede kølersystemet, og vupti så var det væk.

Mon ikke også der er lidt luft i dit system som følge af skift af
kølervædske ???

Mvh

Lars

Fra : flemming

Dato : 28-10-03 00:00

Lad motoren være driftvarm
fuld knald på varmen
luftretning mod foruden
og fjern dækslet til vandpåfyldningen
og lad den gå i tomgang en 10 min
så plejer det at være væk

--
BR
Flemming

Fra : Lars Madsen

Dato : 28-10-03 00:33

Og så skrue dækslet godt på efter de 10 minutter eller ?!?

Lars Madsen

Fra : RpR

Dato : 28-10-03 09:13

> Og så skrue dækslet godt på efter de 10 minutter eller ?!?

Det siger vel sig selv

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine