[CSS] Brug af <span> i tabel
Fra : J. Nielsen

Dato : 27-10-03 14:51

Jeg har følgende i en tabel, der indeholder en del andre celler.

style="text-align:right">Højre</span></td>

Jeg vil gerne have, at jeg i én celle kan have to tekster, der hver især er
hhv. venstre og højrestillede.

Jeg troede, at det kunne løses med <span>, men jeg kan ikke få det til at
virke. Er der nogen, der har et forslag?

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Gregersen

Dato : 27-10-03 15:18

> style="text-align:right">Højre</span></td>

Ovenstående fungerer fint, men har ingen virkning, da der ikke er sat nogen
bredde.
Forklaring:

Du har en boks, der er 10px bred. I den boks står der tekst, der osse et
10px bred. Ligegyldigt om du venstre- eller højrestiller teksten vil den
altid stå samme sted, da tekstbredden og boksbredden er den samme.

Din løsning er at sætte bredder på. Jeg har lavet lidt forklaringskode:

Det der er en god huskeregel når men leger med html/css er at *alt* er
"bokse".
Her er en god forklaring på det fra html.dk:

--
Jens Gregersen
9670 Løgstør

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 15:30

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev :

>Jeg vil gerne have, at jeg i én celle kan have to tekster, der hver især er
>hhv. venstre og højrestillede.

right">Højre</span>

--
Knud