"olie" lag i vandoverfladen ???
Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-10-03 12:08

Hej !

Jeg er lige pludselig begyndt at få en olieret overflade
i mine akvarier, det har jeg aldrig haft før, hvad går galt ???

Nu har jeg haft akvarier i 20 år og har aldrig set det før
jeg undre mig godt nok over hvad der går galt

Der er fin filtering i akvarierne og vandoverfladen
er i konstant bevægelse, og mit vand er krystalklart

overfodring er heller ikke noget jeg har problemer med

Glæder mig til hvis en eller anden kan afhjælpe
mig med mit problem.

Hilsen Jesper
--
!!! Slet ordet FJERN i min E-mail adresse
eller vil jeg ikke kunne modtage jeres mails !!!

Fra : Martin Razk

Dato : 27-10-03 22:22

hvad har du af udsmykning i akvariet... Det kan være noget der som lave den
olierede overflade...

Martin

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-10-03 23:23

Hej !

Jeg har Kenya rocks og et par trærødder
lidt anubis og ellers ikke andet end fisk

Akvariet er på 250 l. og min pumpe køre 1000 l. i timen
så det skulle oss' være som det skal være.

Se billede af Akvariet i dk.binaer
under " 250 L akvarie "

Hilsen Jesper

Fra : Martin Razk

Dato : 28-10-03 07:41

hej Jesper...

pænt akvarie for det første!!
Jeg ville have sagt at det kunne være træroden, hvis den f.eks. er blevet
fundet i naturen osv. Men det ser ud til det er en "gammel" trærod.
Med mindre du har tilføjet noget nyt i filteret, kan jeg ud fra billedet
ikke se hvad det kan være...
Det bedste ville være et nogenlunde stort vandskift, hvor du skimmer alt det
olierede af, det skulle kunne klares ved at dække overfladen med et stykke
avis papir, men det ved du sikkert godt.
Ellers synes jeg ikke jeg kan se noget specielt. Måske noget på Armaturets
underside? Den kan godt gå hen og blive lidt ulækker med tiden!
Som sagt, Bare en stak gæt!

Mvh

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-10-03 13:57

Hej Igen !

Jeg prøver med nogle heftige vandskift
her i løbet af ugen og weekenden.
Så håber jeg der kan dæmme lidt ned for det

tak for svarene !

Hilsen Jesper