Tele2 port 25 ?
Fra : BoogieGirl

Dato : 27-10-03 13:20

Hejsa

Nogen der kan fortælle hvilke farer der er ved at man ikke kan bruge sin
mailserver på port 25 hos Tele2, men skal køre via lavere mx prioritet på
deres mx backupserver. Jeg frygter at det har samme virkning som hvis man
man får sin email via POP3 hos dem - altså at de således stjæler alt den
email man sender/modtager. Det var fremme i retten ved tvind-sagen at Tele2
stjæler en kopi af alt email fra kundernes mailbokse. Mit spørgsmål er nu
om de via deres mx.backup server også stjæler alt mailserverkommunikation
og gemmer det til evt senere misbrug ?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 27-10-03 13:26

BoogieGirl wrote:
> Mit spørgsmål er nu
> om de via deres mx.backup server også stjæler alt mailserverkommunikation
> og gemmer det til evt senere misbrug ?

Man kan omgå dette ved at henvende sig i det nærmeste supermarkede og købe
2 ruller staniol for 17.95, af disse kan man så nemt folde sig en hat, som
vil beskytte mod disse data-tyverier, tillige er man også beskytter mod at
echelon forbinder sig til ens hjerne og stjæler alle ens hemmeligheder.

--
Morten!

Fra : BoogieGirl

Dato : 27-10-03 15:13

Morten Kjaer Nielsen <usenet.20031001@spam.gummiand.dk> wrote in

> [...]
> hat, som vil beskytte mod disse data-tyverier, tillige er man også
> beskytter mod at echelon forbinder sig til ens hjerne og stjæler alle

Vågn op af din døs og tag din gummiand med ud på en lang skovtur. Der kan
du så tænke over virkeligheden og evt tage retssagen med tvind, med og læse
denne. Måske går det op for dig at du er blevet indoktrineret og er en
medløber der makker ret, når magthaverne saboterer din tilværelse.

Ikke fordi jeg støtter Tvind, men fordi folk med magt ofte fristes til at
skabe sig selv fordele på andres bekostning, og på dette område er Danmark
en bananrepublik og totalt uden retssikkerhed for almindelige mennesker.

Har du svært ved at forholde dig til det faktum, at Tele2 i smug har
kopieret alt email fra deres kunders mailbokse og lagt dem på
langtidslagringsmedier, for så senere at udlevere det hele (5 års mail) til
magthaverne ?

BoogieGirl

Fra : Frank

Dato : 27-10-03 15:54

"BoogieGirl" <BoogieGirl@BoogieGirl.> skrev i en meddelelse

> [...]
> kopieret alt email fra deres kunders mailbokse og lagt dem på
> langtidslagringsmedier, for så senere at udlevere det hele (5 års mail)

Jeg tror det første kaldes backup.
Det har jeg det faktisk helt fint med.

Og Tele2 udleverede materialet uden en dommerkendelse, ikke?
Og magthaverne... - det tror jeg ikke - jeg ville ha' set hvis "Hende der må
Adlydes" havde fået så meget materiale.

Mvh
Frank

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-10-03 16:54

> [...]
> om de via deres mx.backup server også stjæler alt mailserverkommunikation

Jeg synes nu at backup er en glimrende ting. Jeg tror næppe at de ansatte
fra Tele2 sidder og morer sig over deres kunders mails til julfrokosten. Den
slags data bliver behandlet seriøst. Har du et problem med den service de
kan tilbyde, så er du i din fulde ret til at leje et mailhotel, men
vilkårene er sikkert de samme som enhver anden udbyder? Men er det meget
vigtigt for dig at køre din egen mailserver, så findes der professionelle
løsninger til den slags, blandt andet TDC Internet Erhverv og sikkert andre
erhvervsprodukter.

VH
Peter

Fra : Jens

Dato : 27-10-03 22:48

> [...]
> om de via deres mx.backup server også stjæler alt mailserverkommunikation

Hvis du mener Tele2 overvåger og gemmer e-mails der går gennem deres
mailrelay, tror du så ikke også at de overvåger den trafik du
sender/modtager via forbindelsen ?
Og hvad skulle forskellen så lige være ?

Jens