/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Slægtsforskning
#NavnPoint
senta 50517
svendgive.. 41640
vith 39181
modersvil.. 17589
Påsse 14847
LisBJensen 13749
jyttemor 12290
jkrjk2 11934
Bille1948 10898
10  Varla 8031
Desværre sandt nok
Fra : PM


Dato : 26-10-03 00:37

Det er snarere reglen end undtagelsen... må tilstå jeg ikke forstår
sammenhængen helt.
En offentligt støttet maskine, nedbrud konstant.
Færdige folketællinger lægges ikke ind !!! Men der ventes og ventes og
ventes......

Gad vide hvem der er ansvarlig, man hører aldrig en lyd fra den kant

PM



 
 
Inger Buchard (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Inger Buchard


Dato : 26-10-03 08:22


"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:bnf1g6$eqk$1@sunsite.dk...
> Det er snarere reglen end undtagelsen... må tilstå jeg ikke forstår
> sammenhængen helt.
> En offentligt støttet maskine, nedbrud konstant.
> Færdige folketællinger lægges ikke ind !!! Men der ventes og ventes og
> ventes......
>
> Gad vide hvem der er ansvarlig, man hører aldrig en lyd fra den kant
>
> PM
>
Har du nogensinde spurgt den ansvarlige? Når du vil høre en lyd fra dén
kant, må du vel nødvendigvis orientere den, du er utilfreds med.
Kigger du på http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm, står der øverst til venstre
'kontakt os' - prøv det. Jeg er sikker på, at du får et svar, der forklarer,
hvad der er sket.
Måske skulle du skaffe en ny kulturminister, der tilfører arkiverne flere
midler frem for at spare - var det 25 % af budgettet, der forsvandt for et
år siden?

Inger Buchard



PM (26-10-2003)
Kommentar
Fra : PM


Dato : 26-10-03 10:05

Inger Buchard wrote:

> Har du nogensinde spurgt den ansvarlige? Når du vil høre en lyd fra
> dén kant, må du vel nødvendigvis orientere den, du er utilfreds med.
> Kigger du på http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm, står der øverst til
> venstre 'kontakt os' - prøv det. Jeg er sikker på, at du får et svar,
> der forklarer, hvad der er sket.
> Måske skulle du skaffe en ny kulturminister, der tilfører arkiverne
> flere midler frem for at spare - var det 25 % af budgettet, der
> forsvandt for et år siden?
>
> Inger Buchard

Jeg har henvendt mig og fået et pænt svar hver gang, ingen tvivl om det. Men
det må være lidt nemmere at oplyse på forhånd, end svare flere ?
Jeg ved ikke om en anden kulturminister vil kunne lægge folketællingerne ind
ad hoc frem for de massive tiltag.

Jeg underkender ikke arkivets arbejde og indsats, men finder det blot
ejendommeligt, at man ikke orienterer på forhånd, men venter på reaktioner.

PM



Lars J. Helbo (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 26-10-03 12:14

On Sun, 26 Oct 2003 10:05:19 +0100, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:

>Jeg har henvendt mig og fået et pænt svar hver gang, ingen tvivl om det.

Jamen så er det jo slet ikke rigtigt, at du ikke har hørt en lyd.
Hvorfor fortæller du os så sådan noget?

>Men
>det må være lidt nemmere at oplyse på forhånd, end svare flere ?

Har du læst info-siden?

>Jeg ved ikke om en anden kulturminister vil kunne lægge folketællingerne ind
>ad hoc frem for de massive tiltag.

Nye indtastninger lægges ind ca. en gang om måneden, det er da ad hoc.

>Jeg underkender ikke arkivets arbejde og indsats, men finder det blot
>ejendommeligt, at man ikke orienterer på forhånd, men venter på reaktioner.

Orientere på forhånd om fejl på serveren? Eller orientere på forhånd
om de hacker-angreb serveren har været udsat for?

>PM

Det er normalt her i gruppen, at man anfører sit navn under alle
indlæg.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org
www.helbo.org

Flemming Svendsen (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Svendsen


Dato : 26-10-03 12:55

Lars Helbo skrev:

> Nye indtastninger lægges ind ca. en gang om måneden, det er da ad hoc.

Det passer i hvert fald ikke! Min indtastning har ligget i tre måneder på et
eller andet skrivebord, før der skete noget!

Folketællingen 1840 Helsingør købstad blev
afleveret til DDA den 9. April 2003.
Studiet er oprettet, tilgængelig fra
den 13. Aug. 03


> Eller orientere på forhånd
> om de hacker-angreb serveren har været udsat for?

Det mener jeg ikke er ikke relevant at svare sådan, du ved jo godt hvad "PM"
mener.. ? Og hvor mange angreb har serveren egentlig været udsat for i
tidens løb?

Men det _er_ det en langsommelig affære at få et søgeresultat:
Idag klokken 13:45 i "Hvad er der i databasen":
Søgning: Præstø amt, Jungshoved sogn, alle år:
Resultat:
The page cannot be displayed . . . . .

> Det er normalt her i gruppen, at man anfører sit navn under alle
> indlæg.

Indrømmet, jeg mener også at PM 's signering er utilbørlig, men der er ingen
tvang, hvis manden ønsker at være anonym kan vi kun reagere ved at ignorere
hans spørgsmål.
God søndag
Flemming Svendsen, Korsør.



Lars J. Helbo (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 26-10-03 13:08

On Sun, 26 Oct 2003 12:54:44 +0100, "Flemming Svendsen"
<zeus2FJERN@mail.dk> wrote:

>Det mener jeg ikke er ikke relevant at svare sådan, du ved jo godt hvad "PM"
>mener.. ?

Nej, det gør jeg faktisk ikke. Hvis der er tale om planlagt nedetid,
så står det på info-siden, og hvordan skal man orientere på forhånd om
noget, der ikke sker med vilje?

>Og hvor mange angreb har serveren egentlig været udsat for i
>tidens løb?

Der har faktisk været en hel stribe.

>Men det _er_ det en langsommelig affære at få et søgeresultat:
>Idag klokken 13:45 i "Hvad er der i databasen":
>Søgning: Præstø amt, Jungshoved sogn, alle år:
>Resultat:
>The page cannot be displayed . . . . .

Enig. Derfor anbefaler jeg også altid at bruge cd'erne. Det er langt
hurtigere og nemmere - og man får bedre og flere resultater.
Anskaffelse af cd'erne er en rigtig god investering, og samtidig kan
man så glæde sig over, at man hjælper med at støtte projektet.

>Indrømmet, jeg mener også at PM 's signering er utilbørlig, men der er ingen
>tvang, hvis manden ønsker at være anonym kan vi kun reagere ved at ignorere
>hans spørgsmål.

Ja, men vi kan vel godt fortælle ham, at vi har svært ved at tage ham
alvorligt, når han optræder på den måde?
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org
www.helbo.org

Brian Jensen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Jensen


Dato : 27-10-03 22:15

In article <9vdnpvcvmd64r0qdsq82o81hjku4862fp2@4ax.com>, lars@helbo.org
says...
> Nej, det gør jeg faktisk ikke. Hvis der er tale om planlagt nedetid,
> så står det på info-siden, og hvordan skal man orientere på forhånd om
> noget, der ikke sker med vilje?

Som jeg læser det "På forhånd" er det i betydningen "inden flere brugere
skriver til os enkeltvis og spørger om det samme". Har man flere brugere
der skriver om samme problem, vil det jo spare en del tid og kræfter,
hvis man så skriver om det på info siden.

F.eks. : "Vi er blevet gjort opmærksomme på at flere brugere har det og
det problem. Vi er opmærksomme på problemet og behøver ikke modtage
flere henvendelser omkring det."

Dermed skal de der administrerer serveren ikke sidde og svare hver
enkelt og kan bruge tiden på at løse problemerne i stedet.

Sådan fungerer det i hvert fald på en større dansk medievirksomhed hvor
jeg arbejder som IT-supporter. Har vi et omsiggribende problem,
informerer vi så vidt muligt brugerne om det, så vi sikrer os tid til at
løse problemet i stedet for at snakke i telefon med endnu flere personer
der har nøjagtig samme problem.

Med venlig hilsen
Brian Jensen

PM (26-10-2003)
Kommentar
Fra : PM


Dato : 26-10-03 13:45

Lars J. Helbo wrote:
> On Sun, 26 Oct 2003 10:05:19 +0100, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:
>
>> Jeg har henvendt mig og fået et pænt svar hver gang, ingen tvivl om
>> det.
>
> Jamen så er det jo slet ikke rigtigt, at du ikke har hørt en lyd.
> Hvorfor fortæller du os så sådan noget?
>
Her mener jeg, at man som bruger bør oplyses om evt problemer, som er kendte
>
> Har du læst info-siden?
Ja og der står så at problemet nu er løst, hvilket det ikke er og for den
sags skyld, aldrig har været.
>
> Nye indtastninger lægges ind ca. en gang om måneden, det er da ad hoc.
Passer ikke, de sidste er fra 14.8 godt nok dette år. Altså snart 3 måneder
siden

rhånd om fejl på serveren? Eller orientere på forhånd
> om de hacker-angreb serveren har været udsat for?

Nej orientere om evt serverproblemer. Og gerne om det bliver afhjulpet eller
om man må leve med det på grund af manglende bevillinger, eller anden
relevant oplysning.
>
>> PM
>
> Det er normalt her i gruppen, at man anfører sit navn under alle
> indlæg.

Preben Müller

PS. Søgte i går... LArs Pedersen aldersgruppe 1 - 9 år, Holbæk amt 1801.....
Fejl
Søge amme i dag, for kontrollens skyld, nu kom der vistnok 78 resultater,
men ved klik på husstand......fejl

PSS, Hr Helbo er sikkert en flink og velmenende person, men svarene er ikke
af denne verden og formentlig en smule farvede af et muligt tilhørsforhold,
som jeg ikke kender. Men det er vel rimeligt nok, at vi som brugere gør
opmærksom på eventuelle fejl og mangler ????



Lars J. Helbo (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 26-10-03 14:11

On Sun, 26 Oct 2003 13:45:04 +0100, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:

>Men det er vel rimeligt nok, at vi som brugere gør
>opmærksom på eventuelle fejl og mangler ????

Rigtigt, og det gør man mest hensigtsmæssigt med en mail til webmaster
- ikke ved at skrive et indlæg i en nyhedsgruppe, som ingen
medarbejder ved DDA nogensinde læser.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org
www.helbo.org

Alf Christophersen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Alf Christophersen


Dato : 29-10-03 17:47

On Sun, 26 Oct 2003 08:22:26 +0100, "Inger Buchard"
<ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:

>Måske skulle du skaffe en ny kulturminister, der tilfører arkiverne flere
>midler frem for at spare - var det 25 % af budgettet, der forsvandt for et
>år siden?

Da må man vel først velge en annen regjering som ikke prioriterer å gi
de aller rikeste i landet store skattelettelser før man begynner å se
på hva skattepengene fra de fattigste skal brukes til (de rikeste
betaler vel neppe særlig mer skatt enn det de gjør i Norge, dvs. intet
med alle sine nullskatt pga allehånde skattefradragsmuligheter som får
milliardinntektene til å bli 0)


K.Haaning Andersen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : K.Haaning Andersen


Dato : 30-10-03 17:49

Dette er ikke en politisk diskursionsklub.

Mvh.
K.Haaning Andersen


"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:qldvpv4luddrua01ul60677lp48ni6ptcf@4ax.com...
> On Sun, 26 Oct 2003 08:22:26 +0100, "Inger Buchard"
> <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:
>
> >Måske skulle du skaffe en ny kulturminister, der tilfører arkiverne flere
> >midler frem for at spare - var det 25 % af budgettet, der forsvandt for
et
> >år siden?
>
> Da må man vel først velge en annen regjering som ikke prioriterer å gi
> de aller rikeste i landet store skattelettelser før man begynner å se
> på hva skattepengene fra de fattigste skal brukes til (de rikeste
> betaler vel neppe særlig mer skatt enn det de gjør i Norge, dvs. intet
> med alle sine nullskatt pga allehånde skattefradragsmuligheter som får
> milliardinntektene til å bli 0)
>



Arne Feldborg (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 31-10-03 00:29

Alf Christophersen <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev Wed, 29
Oct 2003 17:47:01 +0100

>Da må man vel først velge en annen regjering som ikke prioriterer å gi
>de aller rikeste i landet store skattelettelser før man begynner å se
>på hva skattepengene fra de fattigste skal brukes til (de rikeste
>
Jeg tror gutterne ovre i dk.politik vil være meget interesserede i dine
synspunkter og meget gerne vil diskutere dem med dig.


--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste