Off Topic..men det er jo normalen!!!
Fra : Alvin

Dato : 26-10-03 10:16

Kære NG.

Skib, køl, bølge, vind......og så kan jeg i øvrigt skrive hvad der passe mig
idet denne gruppe er ved at overgå grupperne "dk.snak og dk. mudderkastning"
tilsammen. Jeg har ikke læst diverse regler for hvordan man opfører sig i en
nyhedsgruppe. Jeg er af den opfattelse at en smule høflighed og respekt for
andre kan gøre det. Hvis man kombinerer det med en opfattelse af at: "jeg
ikke altid skal have ret og jeg skal ikke altid have det sidste ord" så kan
det ikke gå helt galt. Jeg mener ikke vi kan være tjent med at vores gruppe
ender med at være kværulanternes og "de helliges" tilholdssted. Hvis man er
ny i gamet og ikke den bedste til at formulere sig eller overholder alle
regler så tør man ikke skrive i denne gruppe grundet frygten for en
offentlig kølhaling. Samtidig bør der ikke være tvivl om at de regler der nu
engang er gældende skal overholdes og man får ikke ændret reglerne ved at
bryde dem men man må gøre noget aktiv andetsteds. Når dette er skrevet mener
jeg dog at reglerne på nogle punkter bør kunne tolkes og dermed "bøjes". Og
så....er vi tilbage igen = reglerne skal overholdes...men hvis....
Det er mit ringe håb at vi kan finde en balance som vi alle kan være tjent
med så gruppen ikke bliver en lang og træls kamp på hvem der har ret og hvem
der ikke har ret.......det har jo ikke meget med sejlads at gøre. Når der er
behov for at få ret og diskutere Off Topic så kunne man være høflig og
fortrække til de grupper, de er oprettet til dette formål. I skal ikke være
bange for at vi ikke følger med når/hvis kampen/diskussionen flyttes til
andre grupper for underholdende er det sgu når voksne - mig selv
indbefattet - vil have deres vilje. Det var en ordentlig smøre og brud på
utallige skrevne og uskrevne regler men et forsøg på at få mere sejlads og
mindre OT-diskussion i gruppen. Hvis du ikke forstår hvad jeg mener så læs
tråden "simpelt crack til DLSK2 ingen CD eller kode nødvendig". Uden at tage
parti kan man konkludere at diskussionen er på randen af at blive ond.
Måske skulle vi oprette en gruppe, som hedder "dk.Det levende søkort ver. 1
og 2"

PS. Jeg er ikke et tudefjæs og kan godt sove om natten

Hvis den virkelig skal sættes på spidsen - uden jeg dog er jurist - så hav
nedenstående i erindring når du læser diskussionen i tråden "simpelt crack
til DLSK2 ingen CD eller kode nødvendig"

§ 265 Chikane
Den, der krænker nogens fred ved trods forud af politiet given
advarsel at trænge ind på ham,.forfølge ham med skriftlige
henvendelser eller på anden lignende måde forulempe ham, straffes med
bøde eller hæfte eller under skærpende omstændigheder med fængsel
indtil 6 måneder. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5
år.

§ 267 Æreskrænkelse
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for at forhold, der er
egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes
med bøde eller hæfte.

Stk. 2.
Er fornærmelsen fremsat mod nogen af de i § 119, stk. 2, nævnte
personer i anledning af udførelsen af deres tjeneste deller hverv,
uden at bestemmelserne i straffelovens § 121 kommer til anvendelse,
bliver dette ved straffens udmåling at betragte som en skærpende
omstændighed, og straffen kan da stige til fængsel indtil 6 måneder.

Stk. 3.
Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende
omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden
måde, hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne stedet
eller til sådanne tider, at det i høj grad forøger den krænkende i
ytringen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-10-03 13:07

"Alvin" <alvinbang@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
---SNIP---
> Skib, køl, bølge, vind......og så kan jeg i øvrigt skrive hvad der passe
mig
> idet denne gruppe er ved at overgå grupperne "dk.snak og dk.
mudderkastning"
...... en hele masse
---SNIP---

Hej Alvin,

Jeg synes, du har skrevet et fint indlæg, og jeg er overordnet set enig i
dine synspunkter. Nu må vi se, om indlægget slipper for
"myreknepper-diskussioner" af den type, du selv omtaler. Gør det det, er du
formentlig trængt igennem med dit budskab på en fin måde

BTW vil jeg ikke tro, at det skulle være Off topic med lidt
"gruppe-pleje"....

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-03 17:49

> [...]

> bøde eller hæfte eller under skærpende omstændigheder med fængsel
> indtil 6 måneder. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5

Sikke noget ævl!!!

Hvad skal man bruge det til? Alt hvad der bliver skrevet her er offentligt og
ikke adresseret eller sendt til nogen personligt. Kan man ikke tåle debatten i
et offentligt forum -on/offtopic eller ej, så kan man da bare lade være med at
læse/svare!

Claus