Forvarmer-lampe blinker umiddelbart efter ~
Fra : Henrik Juul

Dato : 27-10-03 08:24

Hejsa.

Forvarmer-lampen i min Marea (100TD '97) blinker i ca. 20-30 sekunder efter
start.
Mit lokale Fiat-værksted aner ikke, hvad det er og foreslår i stedet en
elektronisk gennemmåling (som de tager 500 kr. for at foretage).
Ved nogle her, hvad indikatoren forsøger at fortælle mig??

/Henrik

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-10-03 12:38

"Henrik Juul" <henrik1@janning2-juul3(remove_numbers).dk> wrote in message
> [...]
> elektronisk gennemmåling (som de tager 500 kr. for at foretage).
> Ved nogle her, hvad indikatoren forsøger at fortælle mig??

At den eftervarmer.Det kan ske ved lav temperatur.Har set det på flere
dieseler.
Hej Palle.

Fra : Henrik Juul

Dato : 28-10-03 07:56

Tak for svaret!

Det kan nu ikke passe, at den eftervarmer ved lave temp., for den har gjort
det siden i sommer.

/Henrik

Fra : phk

Dato : 28-10-03 16:14

"Henrik Juul" <henrik1@janning2-juul3(remove_numbers).dk> skrev i en
meddelelse news:2K3nb.78$xr7.37@news.get2net.dk...
> [...]
> elektronisk gennemmåling (som de tager 500 kr. for at foretage).
> Ved nogle her, hvad indikatoren forsøger at fortælle mig??

Check manualen. På min Golf betyder det den er forsøgt startet med en nøgle
uden startspær.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Juul

Dato : 29-10-03 08:56

Manualen ER checket og der står intet.- Det mest bekymrende er, at et
autoriseret Fiat-værksted ikke kan oplyse mig om, hvad det betyder.

/Henrik

Fra : claus b. p.

Dato : 29-10-03 14:04

> Manualen ER checket og der står intet.- Det mest bekymrende er, at et
> autoriseret Fiat-værksted ikke kan oplyse mig om, hvad det betyder.

Der har vi den med Fiat serviceniveauet igen! Nå, Ford er nu ikke bedre, jeg
havde en motorkontrollampe der blinkede på en Galaxy nogle sekunder efter
start. Scaniadam havde ikke noget bud på hvad det kunne være, men jeg kunne
komme igen en uges tid senere, så ville de gerne måle den igennem. Det viste
sig at jeg havde kørt rundt uden stoplys i flere dage.
Dit problem kunne være et brændt gløderør. Mercedesen fortæller ihvertfald
det ved at lyse op i glødelampen igen et stykke tid efter start. (Det kunne
jeg heller ikke finde i instruktionsbogen.)
/Claus