hvor finder jeg en ny gammel motor ??
Fra : martin

Dato : 27-10-03 08:19

hjælp hjælp,

jeg står og mangler en ford kent motor, er her nogen der ved hvor jeg
skaffer
sådan en, i nærheden af Kbh.
er der evt en der har een stående ???

Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-10-03 08:56

"martin" <martin@hotmail.com> wrote in message
> hjælp hjælp,
>
> jeg står og mangler en ford kent motor, er her nogen der ved hvor jeg
> skaffer
> sådan en, i nærheden af Kbh.
> er der evt en der har een stående ???

Måske du kan støve noget op på dataophug.dk?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : martin

Dato : 27-10-03 09:16

> Måske du kan støve noget op på dataophug.dk?

Er der nogen der ved hvilke biler der brugte en ford kent motor ??

Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-10-03 09:15

> Er der nogen der ved hvilke biler der brugte en ford kent motor ??

Jeg mindes da min gamle Fiesta 1.1 - det var en Kent motor.
Jeg mener bestemt også at Escort har kørt med Kent maskineri.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : martin

Dato : 27-10-03 09:33

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mindes da min gamle Fiesta 1.1 - det var en Kent motor.
> Jeg mener bestemt også at Escort har kørt med Kent maskineri.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

hmm jaah men..

Jeg leder efter en lidt "speciel" motor blok ( 711M eller AX )
jeg kan ikke lige finde motor-typen på dataophug ....øv.

Maritn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-10-03 14:09

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Jeg mindes da min gamle Fiesta 1.1 - det var en Kent
> motor.

Egentligt ikke.
Fiesta'ens maskine er en såkaldt Valencia motor, og den største forskel på
dén og en Kent motor er at Valencia'en "kun" har 3 hovedlejer i forhold til
Kent'ens 5.
Dog findes der Fiesta'er med 1,6 motorer (de første XR2), og det er en Kent,
og sandsynligvis også nogle 1,3'ere med Kent maskine.
Når det er sagt, så ligner maskinerne utroligt meget, men man skal altså
ikke skue hunden på hårene

> Jeg mener bestemt også at Escort har kørt med Kent
> maskineri.

Jeps, både Escort Mk 1 + Mk 2 kørte med Kent maskinen.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-10-03 22:42

> [...]
> dén og en Kent motor er at Valencia'en "kun" har 3 hovedlejer i forhold

Ohh, det forklarer jo så hvorfor jeg aldrig helt kom på bølgelængde med den
bil ! - der kommer ikke noget godt ud af at snakke englesk til en
spanioler

mvh

Andreas M. Hansen
- som pludselig lyslevende ser forholdet til sin gamle Fiesta som en omgang
Basil Fawlty/Manuel komik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-10-03 14:10

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvilke biler der brugte en ford
> kent motor ??

Escort Mk 1 + Mk 2, Capri Mk 1, Cortina, Fiesta.

Fra : 5750 giller

Dato : 27-10-03 17:28

hvilken bil taler vi om ??
hilsen Gilbert