Polo starter ikke
Fra : Mic Holm

Dato : 26-10-03 13:45

Min Polo'96 er på vej på skrotpladsen, men jeg ville gerne bruge den en uges
tid eller to endnu, inden jeg smider den væk. Desværre er der et kæmpe hul i
køleren, så den kører hurtigt varm. Det hvade konen overset, og kørte glad
videre, med det resultat at den efter en meget varm tur ikke kan starte
længere.

Jeg tror at topstykket er blevet utæt, og der derfor mangler kompression. Er
der et eller andet beskidt trick jeg kan bruge, for at få den igang? - Det
er sådan set ligemeget om den bliver ødelagt mere, den skal bare holde en
uges tid. Jeg tænkte at sprit i benzinen eller sådan noget måske kunne
hjælpe lidt?

Køber forresten en brugt Peugeot 405 når pengene fra låneomlægningen kommer

--Michael

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 26-10-03 13:56

Uha hvis de biler før på 7 år skal jeg da aldrig ha en VW

Fra : Mic Holm

Dato : 26-10-03 14:47

Woops, '86

--Michael

Fra : ENN

Dato : 26-10-03 15:09

Er det en 1996 model??? så vil jeg da formentligt godt købe den til mere end
skrotpræmien.

Og nej jeg kender ingen trick til at få en sammenbrændt motor til at køre
igen.
'

Fra : Gert

Dato : 26-10-03 15:46

> [...]

> er sådan set ligemeget om den bliver ødelagt mere, den skal bare holde en
> uges tid. Jeg tænkte at sprit i benzinen eller sådan noget måske kunne

nu ved jeg ikke hvad motor du har i din polo?

men det er nu os uden den store betydning, hvis du er heldig har den "kun"
brændt toppakningen.
jeg har været ude for næsten det samme med min Golf II 1,8 1986 hele 2
gange,
dog ikke så slemt at den har mistet kompression, og begge gange har jeg
kunne slippe med at skifte toppakningen.
men i dit tilfælde ku det godt tyde på skævt eller flækket topstykke.

men at banke liv i den uden at putte lidt penge i den er nok svært,
jeg ville mene at der som det mindste skal skiftes toppakning.

men måske andre har en ide til hvordan den kan holdes kunstigt i live en uge
mere

--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 27-10-03 14:51

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in message

> Jeg tror at topstykket er blevet utæt, og der derfor mangler kompression.
Er
> der et eller andet beskidt trick jeg kan bruge, for at få den igang? -

Du kan da prøve at sprøjte dieselstart ind i luftfilteret før start, det kan
måske hjælpe
/cnn