/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
skæve bremseskiver igen igen
Fra : B. Lind


Dato : 25-10-03 08:41

Jeg har en mitsubitshi space star 1.3 årg 2000. Jeg har haft den fra ny og
der gik kun ca 8 mdr så måtte bilen på værksted da den begyndte at ryste i
rattet når jeg bremsede. På værkstedet afdrejede de bremseskiverne og så var
alt godt igen. Men ak og ve, kun ca 8-10 mdr senere var det galt igen.
Denne gang skiftede jeg bremseskiver til nye samt bremseklodser. Nu var alt
iorden men ikke så længe. Igen efter 8-10 mdrs kørsel begyndte den at ryste
igen. På værksted, og denne gang blev skiverne afdrejet. Det har været
iorden indtil for et par mdr siden men så begyndte den at ryste ved
nedbremsning , grrrrrrr !

Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med skæve
skiver hver 8-10 mdr???????
Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet, (men
de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).

Mvh B.L



 
 
p.jarnbak (25-10-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 25-10-03 10:18

>
> Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med skæve
> skiver hver 8-10 mdr???????
> Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
(men
> de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
>
> Mvh B.L
Det er dårlige skiver hvor der er spændninger i materialet ,der så for
skiverne
til at slå sig når de bliver varme.Prøv med at andet mærke f.eks.brembo.
Hej Palle.



B. Lind (25-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 25-10-03 12:46

det første sæt var de originale, det næste sæt var uoriginale og de var lige
dårlige. Hvorfor tror du det skulle ændre sig med nogle andre??


"p.jarnbak" <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a3f6e$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med
skæve
> > skiver hver 8-10 mdr???????
> > Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
> (men
> > de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
> >
> > Mvh B.L
> Det er dårlige skiver hvor der er spændninger i materialet ,der så for
> skiverne
> til at slå sig når de bliver varme.Prøv med at andet mærke f.eks.brembo.
> Hej Palle.
>
>



p.jarnbak (25-10-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 25-10-03 14:15


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3f9a6268$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> det første sæt var de originale, det næste sæt var uoriginale og de var
lige
> dårlige. Hvorfor tror du det skulle ændre sig med nogle andre??
Fordi en god skive kan bremses rød og ikke blive skæv.Det er blandt andet
måden
de bliver støbt på der har betydning.
Hej Palle



B. Lind (25-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 25-10-03 14:49

Det har du nok ret i men jeg har aldrig kørt hårdt i bilen eller for den
sags skyld lavet hårde opbremsninger. Så hvis de kan blive skæve af sådan en
gang bedstefar kørsel så......
Jeg har også hørt at de kunne blive skæve hvis man er tilbøjelig til at
holde foden på bremsepedalen når man f.eks holder for rødt lys. Så skulle
skiven blive afkølet uensartet. Jeg har siden den sidste afdrejning af
skiverne bestræbt mig på ikke at holde med foden på bremsen men derimod
brugt håndbremsen, men det har ikke ændret noget, rattet ryster ad h#¤%¤ til
når jeg bremser.

Mvh B.L

"p.jarnbak" <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a770d$0$27457$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> news:3f9a6268$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > det første sæt var de originale, det næste sæt var uoriginale og de var
> lige
> > dårlige. Hvorfor tror du det skulle ændre sig med nogle andre??
> Fordi en god skive kan bremses rød og ikke blive skæv.Det er blandt andet
> måden
> de bliver støbt på der har betydning.
> Hej Palle
>
>



Bjarke Christensen (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 25-10-03 14:55

Hvis skiverne har været for varme og blevet afkølet uensartet, så kan
materialestrukturen have ændret sig hele vejen gennem skiven. Så nytter det
ikke at dreje dem. Det vil hjælpe lige i starten, men de vil hurtigt blive
uens slidt og dermed begynde at bremse ujævnt.

Nye skiver !!

Bjarke


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3f9a7f35$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det har du nok ret i men jeg har aldrig kørt hårdt i bilen eller for den
> sags skyld lavet hårde opbremsninger. Så hvis de kan blive skæve af sådan
en
> gang bedstefar kørsel så......
> Jeg har også hørt at de kunne blive skæve hvis man er tilbøjelig til at
> holde foden på bremsepedalen når man f.eks holder for rødt lys. Så skulle
> skiven blive afkølet uensartet. Jeg har siden den sidste afdrejning af
> skiverne bestræbt mig på ikke at holde med foden på bremsen men derimod
> brugt håndbremsen, men det har ikke ændret noget, rattet ryster ad h#¤%¤
til
> når jeg bremser.
>
> Mvh B.L
>



B. Lind (25-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 25-10-03 17:38

Det der med de varme skiver, det er jeg helt uforstående over for, da jeg
kører økonomikørsel (I en space star er der en digital instrument der viser
forbruget pr km så der er gået sport i at køre så økonomisk som muligt)
Det betyder at jeg afpasser hastigheden efter forholdene og ruller frem til
blinklys o.s.v. (garanteret pisse irriterende for andre bilister ) . Så det
med de totalt overvarme skiver tror jeg ikke jeg har oplevet.
Jeg har også som beskrevet tidligere, undgået at holde for f.eks rødt lys
med foden på bremsepedalen netop for at undgå den uensartet afkøling af
bremseskiverne.

Det er sku` mystisk....
Mvh B.L




"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bndvcg$dp1$1@news.cybercity.dk...
> Hvis skiverne har været for varme og blevet afkølet uensartet, så kan
> materialestrukturen have ændret sig hele vejen gennem skiven. Så nytter
det
> ikke at dreje dem. Det vil hjælpe lige i starten, men de vil hurtigt blive
> uens slidt og dermed begynde at bremse ujævnt.
>
> Nye skiver !!
>
> Bjarke
>
>
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> news:3f9a7f35$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Det har du nok ret i men jeg har aldrig kørt hårdt i bilen eller for den
> > sags skyld lavet hårde opbremsninger. Så hvis de kan blive skæve af
sådan
> en
> > gang bedstefar kørsel så......
> > Jeg har også hørt at de kunne blive skæve hvis man er tilbøjelig til at
> > holde foden på bremsepedalen når man f.eks holder for rødt lys. Så
skulle
> > skiven blive afkølet uensartet. Jeg har siden den sidste afdrejning af
> > skiverne bestræbt mig på ikke at holde med foden på bremsen men derimod
> > brugt håndbremsen, men det har ikke ændret noget, rattet ryster ad h#¤%¤
> til
> > når jeg bremser.
> >
> > Mvh B.L
> >
>
>
>



Christian B. Andrese~ (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-10-03 09:56


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3f9a6268$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> det første sæt var de originale, det næste sæt var uoriginale og de var
lige
> dårlige. Hvorfor tror du det skulle ændre sig med nogle andre??

De originale og de uoriginale kan faktisk sagtens være de samme, der er jo
også OEM produkter inden for reservedele, se etv. www.tridon.dk


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Fam. Olsen (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 25-10-03 13:32


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a2917$0$27447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med skæve
> skiver hver 8-10 mdr???????
> Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
(men
> de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).


Sørg for at hjulene bliver spændt med moment. Hjulboltene er med til at
spænde skiven fast på navet, som også skal være renset helt rent for rust.
Om det ville hjælpe ved jeg ikke, men det er en forudsætning for at det vil
virke.


MVH Niels



B. Lind (25-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 25-10-03 13:49

Hjulene er som nye (husk på at bilen kun er 3 år gammel) så der er ikke rust
eller skidt på fælgens anlægsflade...

Når skiverne er afdrejet så er alt som beskrevet tip top, men efter nogle
mdrs kørsel så begynder den så småt at ryste i rattet ved nedbremsning.




"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a6f12$0$27358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9a2917$0$27447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med
skæve
> > skiver hver 8-10 mdr???????
> > Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
> (men
> > de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
>
>
> Sørg for at hjulene bliver spændt med moment. Hjulboltene er med til at
> spænde skiven fast på navet, som også skal være renset helt rent for rust.
> Om det ville hjælpe ved jeg ikke, men det er en forudsætning for at det
vil
> virke.
>
>
> MVH Niels
>
>



Fam. Olsen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 29-10-03 17:57


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a7124$0$27395$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hjulene er som nye (husk på at bilen kun er 3 år gammel) så der er ikke
rust
> eller skidt på fælgens anlægsflade...

Jeg fik vist skrevet det lidt kryptisk. Du skal en tak længere ind. Jeg
mente anlægsfladen mellem nav og skive.


MVH Niels



B. Lind (01-11-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 01-11-03 08:06

Hej igen
Jamen det er det samme . jeg skiftede bremseskiven i 2001 og allerede 6 mdr
senere begyndte den at ryste ved bremsning.... Da jeg skiftede bremseskiven
blev anlægsfladen gjort grundigt rent.


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9ff4d8$0$9787$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9a7124$0$27395$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hjulene er som nye (husk på at bilen kun er 3 år gammel) så der er ikke
> rust
> > eller skidt på fælgens anlægsflade...
>
> Jeg fik vist skrevet det lidt kryptisk. Du skal en tak længere ind. Jeg
> mente anlægsfladen mellem nav og skive.
>
>
> MVH Niels
>
>



Hans Paulin (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-11-03 13:26

....hvad siger SB, hvis man stiller med Brembo eller what ever skiver med
huller/slidser e.l?

....hvornår gik fabrikkerne bort fra at montere asbestklodser?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Mogens Knudsen (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-11-03 17:26

On Sat, 1 Nov 2003 13:26:20 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...hvad siger SB, hvis man stiller med Brembo eller what ever skiver med
>huller/slidser e.l?

Dét siger de ikke noget til:

Til Mogens Knudsen
Ved e-mail af 21.05.2003 har du spurgt, om du på din bil må montere
bremseskiver med fabriksborede huller.

Svaret er ja, det må du godt.

Du kan finde reglerne på Færdselsstyrelsens hjemmeside under
Vejledning for Statens Bilinspektion på adressen:
www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
omraader/krav/pdf_sbi/afsnit05.pdf
Kig under punkt 5.01.001(1).
Det kan evt. være nødvendigt at dokumentere ved syn, at fabrikanten
rent faktisk markedsfører bremseskiverne med huller.

Med venlig hilsen
Victor Hollnagel
---

Jég har selvfølgelig spurgt om dokumentation hos min leverandør, og
den har han. Jeg kan blot rekvirere, hvis jeg vil ha' en kopi.


/Mogens

Hans Paulin (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-11-03 17:41

Mogens Knudsen wrote:

> Dét siger de ikke noget til:

Tak!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Fam. Olsen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 02-11-03 18:12


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa35b3e$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hej igen
> Jamen det er det samme . jeg skiftede bremseskiven i 2001 og allerede 6
mdr
> senere begyndte den at ryste ved bremsning.... Da jeg skiftede
bremseskiven
> blev anlægsfladen gjort grundigt rent.

Og hjulet spændt moment?

MVH Niels



Hans Paulin (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 02-11-03 19:00

Fam. Olsen wrote:
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fa35b3e$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Hej igen
>> Jamen det er det samme . jeg skiftede bremseskiven i 2001 og
>> allerede 6 mdr senere begyndte den at ryste ved bremsning.... Da jeg
>> skiftede bremseskiven blev anlægsfladen gjort grundigt rent.
>
> Og hjulet spændt moment?

....og hjulet har ikke slået navet skævt (mod en kantsten)?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



B. Lind (03-11-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 03-11-03 08:50

Hjulet er spændt med moment og fælgen er ikke skæv. (hvis fælgen var skæv
ville det ikke hjælpe at få drejet skiverne af)



"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa53cec$0$95048$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fa35b3e$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Hej igen
> > Jamen det er det samme . jeg skiftede bremseskiven i 2001 og allerede 6
> mdr
> > senere begyndte den at ryste ved bremsning.... Da jeg skiftede
> bremseskiven
> > blev anlægsfladen gjort grundigt rent.
>
> Og hjulet spændt moment?
>
> MVH Niels
>
>



Stefan (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 25-10-03 20:01

> Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med skæve
> skiver hver 8-10 mdr???????
> Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
(men
> de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
>
> Mvh B.L

Hej BL

Har du overvejet at lave nogle hårdere opbremsninger indmellem, jeg har også
en 1.3 SS, fra 2001 med 70k km på tælleren og har aldrig haft prob. med det.
Jeg kører frisk til og med nogle gode opbremsninger, det koster lidt mere
skive og klodser, men ingen problemer. Hvilket værksted bruger du? Har du
også fået vendt ventialtions kanalerne?

Stef



Klaus G. (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 26-10-03 12:50

"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3f9a2917$0$27447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har en mitsubitshi space star 1.3 årg 2000. Jeg har haft den fra ny og
> der gik kun ca 8 mdr så måtte bilen på værksted da den begyndte at ryste i
> rattet når jeg bremsede. På værkstedet afdrejede de bremseskiverne og så
var
> alt godt igen. Men ak og ve, kun ca 8-10 mdr senere var det galt igen.
> Denne gang skiftede jeg bremseskiver til nye samt bremseklodser. Nu var
alt
> iorden men ikke så længe. Igen efter 8-10 mdrs kørsel begyndte den at
ryste
> igen. På værksted, og denne gang blev skiverne afdrejet. Det har været
> iorden indtil for et par mdr siden men så begyndte den at ryste ved
> nedbremsning , grrrrrrr !
>
> Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med skæve
> skiver hver 8-10 mdr???????
> Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
(men
> de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
>
Du har skrevet længere "inde" i tråden at du køre "bessefarkørsel", dette
forskyldte på vores VW Transporter at skiverne bagpå rustede totalt til, og
der ligefrem faldt stykke af skiven på 1x1cm, og op til 1x3cm(et par mm
tyk). Vi fik nye skiver og klodser på hele veje rundt, og så sagde de at vi
skulle hive i håndbremsen engang imellem, fordi at den bruger skiverne
bagpå, og på den måde kan man lige "slibe" det værste rust af.

Så måske du ligefrem køre for pænt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



B. Lind (26-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 26-10-03 14:41


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:IxOmb.12961$jf4.760683@news000.worldonline.dk...
> "B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> news:3f9a2917$0$27447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg har en mitsubitshi space star 1.3 årg 2000. Jeg har haft den fra ny
og
> > der gik kun ca 8 mdr så måtte bilen på værksted da den begyndte at ryste
i
> > rattet når jeg bremsede. På værkstedet afdrejede de bremseskiverne og så
> var
> > alt godt igen. Men ak og ve, kun ca 8-10 mdr senere var det galt igen.
> > Denne gang skiftede jeg bremseskiver til nye samt bremseklodser. Nu var
> alt
> > iorden men ikke så længe. Igen efter 8-10 mdrs kørsel begyndte den at
> ryste
> > igen. På værksted, og denne gang blev skiverne afdrejet. Det har været
> > iorden indtil for et par mdr siden men så begyndte den at ryste ved
> > nedbremsning , grrrrrrr !
> >
> > Er der nogen der ved hvad hulen der er galt siden jeg skal slås med
skæve
> > skiver hver 8-10 mdr???????
> > Ingen på de værksteder jeg har besøgt havde nogen løsning på problemet,
> (men
> > de gnider sig jo nok i hænderne da jeg er en sikker fremtidig kunde).
> >
> Du har skrevet længere "inde" i tråden at du køre "bessefarkørsel", dette
> forskyldte på vores VW Transporter at skiverne bagpå rustede totalt til,
og
> der ligefrem faldt stykke af skiven på 1x1cm, og op til 1x3cm(et par mm
> tyk). Vi fik nye skiver og klodser på hele veje rundt, og så sagde de at
vi
> skulle hive i håndbremsen engang imellem, fordi at den bruger skiverne
> bagpå, og på den måde kan man lige "slibe" det værste rust af.
>
> Så måske du ligefrem køre for pænt?
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>

Det kan bare ikke passe i mit tilfælde da jeg satte helt nye skiver på og
alligevel begyndte den at ryste efter 6-8 mdr...

Mvh B.L





Roberto Saldo (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 26-10-03 13:45

B. Lind wrote:
...
> Det kan bare ikke passe i mit tilfælde da jeg satte helt nye skiver på og
> alligevel begyndte den at ryste efter 6-8 mdr...

Kører du i en frask bil?

Min kollega er glad for sin Peugeot, men den får skiftet skiver hver gang den er til service.
Der vr vist også noget med Mitsubishi Galant og krøllede skiver engang.
Måske er de bare for småt dimensioneret.

Mvh
Roberto (Carina-E med ventilerede skiver for og alm tromler bag)


Ole & Karin (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Ole & Karin


Dato : 26-10-03 21:02

Hej Alle

Jeg har en Peugeot 306, men jeg har faktisk samme problem. For omkring et
årstid siden havde jeg også problemet med skæve skiver og de blev da
skiftet. Nu kan jeg fornemme at det er på vej igen, så på en sådan en bil
holder det jo nok heller ikke meget længere end et år.

Med Venlig Hilsen
Ole


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9bc1e2$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
B. Lind wrote:
....
> Det kan bare ikke passe i mit tilfælde da jeg satte helt nye skiver på og
> alligevel begyndte den at ryste efter 6-8 mdr...

Kører du i en frask bil?

Min kollega er glad for sin Peugeot, men den får skiftet skiver hver gang
den er til service.
Der vr vist også noget med Mitsubishi Galant og krøllede skiver engang.
Måske er de bare for småt dimensioneret.

Mvh
Roberto (Carina-E med ventilerede skiver for og alm tromler bag)



B. Lind (27-10-2003)
Kommentar
Fra : B. Lind


Dato : 27-10-03 09:22

Det kan ikke passe at det kan være helt "normalt" for visse modeller... I så
fald vil jeg da mene at producenten ville gøre en stor indsats for at rette
fejlen da det kan give modellen/bilbærket et dårligt ry.




"Ole & Karin" <OleKarin@oloft.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9c2860$0$54779$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg har en Peugeot 306, men jeg har faktisk samme problem. For omkring et
> årstid siden havde jeg også problemet med skæve skiver og de blev da
> skiftet. Nu kan jeg fornemme at det er på vej igen, så på en sådan en bil
> holder det jo nok heller ikke meget længere end et år.
>
> Med Venlig Hilsen
> Ole
>
>
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9bc1e2$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> B. Lind wrote:
> ...
> > Det kan bare ikke passe i mit tilfælde da jeg satte helt nye skiver på
og
> > alligevel begyndte den at ryste efter 6-8 mdr...
>
> Kører du i en frask bil?
>
> Min kollega er glad for sin Peugeot, men den får skiftet skiver hver gang
> den er til service.
> Der vr vist også noget med Mitsubishi Galant og krøllede skiver engang.
> Måske er de bare for småt dimensioneret.
>
> Mvh
> Roberto (Carina-E med ventilerede skiver for og alm tromler bag)
>
>



Hit (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Hit


Dato : 27-10-03 18:05

Hold op med det "bedstefarkørsel", bremser er designet til at bruges
(ikke misbruges).
Forøvrigt så er der en god grund til at autoriserede værkstæder af og
til skiller bremserne af i atomer, renser det hele, og samler det igen
med smørelse de rigtige steder. Skivebremser består af en del
bevægelige dele, som ikke bevæger sig særlig meget, og har derfor en
tendens til at "sætte sig".
Så på med nye skiver og klodser, og sørg for at kaliperen kan bevæge
på tværs af skiven forholdsvis nemt. Så vil du ikke få problemer hvis
du blot sørger for at bremserne får motion.

Niels

>Det kan ikke passe at det kan være helt "normalt" for visse modeller... I så
>fald vil jeg da mene at producenten ville gøre en stor indsats for at rette
>fejlen da det kan give modellen/bilbærket et dårligt ry.


Stefan (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 27-10-03 21:31


"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3f9cc7a3$0$27411$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det kan ikke passe at det kan være helt "normalt" for visse modeller... I

> fald vil jeg da mene at producenten ville gøre en stor indsats for at
rette
> fejlen da det kan give modellen/bilbærket et dårligt ry.
>

Nu har jeg haft en del børne fejl med vores SS til trods for det er en 2001,
men som du siger burde det rettes af værkstedet (I vores tilfælde er alt
lavet uden prob.). Mine bagerste skiver blev skiftet efter 1 år pga. slid og
kloder bag og for på efterfølgende service, forreste skiver er her efter 2
år stadigt de samme.

Stef



Stefan (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 27-10-03 21:28

Min kollega er glad for sin Peugeot, men den får skiftet skiver hver gang
den er til service.
Der vr vist også noget med Mitsubishi Galant og krøllede skiver engang.
Måske er de bare for småt dimensioneret.

SS'en kører med 14" skiver for og bag, forreste er vent. det burde vel være
rimeligt med bremsekraft til en bil på 1,2t?

Stef



Peter (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-11-03 12:05

"Stefan" <stefware@email.dk> wrote in message news:<bnjv28$1luh$1@news.cybercity.dk>...
> Min kollega er glad for sin Peugeot, men den får skiftet skiver hver gang
> den er til service.
> Der vr vist også noget med Mitsubishi Galant og krøllede skiver engang.
> Måske er de bare for småt dimensioneret.
>
> SS'en kører med 14" skiver for og bag, forreste er vent. det burde vel være
> rimeligt med bremsekraft til en bil på 1,2t?
>
> Stef

Problemet bunder sandsynligvis i at de asbestfri bremseklodser
afleverer væsentlig mere varme til skiverne end det var tilfældet i
gamle dage..du kunne evt.prøve med skiver og klodser fra en anden
fabrikant? (f.eks Ate eller Brembo)

Peter

Stefan (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 02-11-03 22:16

> >
> > SS'en kører med 14" skiver for og bag, forreste er vent. det burde vel
være
> > rimeligt med bremsekraft til en bil på 1,2t?
> >
> > Stef
>
> Problemet bunder sandsynligvis i at de asbestfri bremseklodser
> afleverer væsentlig mere varme til skiverne end det var tilfældet i
> gamle dage..du kunne evt.prøve med skiver og klodser fra en anden
> fabrikant? (f.eks Ate eller Brembo)
>
> Peter

Hej Peter

Der er BL der har prob. mine virker som de skal Men ellers tak for
tippet.

Stef



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste