Oliefilter til Seat Toledo TDi?
Fra : Jasper Norman

Dato : 24-10-03 23:20

Hej.

Jeg skal skifte olie i morgen. Måske... for jeg aner ikke hvilket oliefilter
jeg skal bruge til min 1997 Toledo 1.9 TDi. Da det jo er en VW motor der
ligger deri, er det jo nærliggende at købe et filter til en Golf eller
Vento1.9TDi hos Højer eller hvad? Håber nogen har det rigtige svar!

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-10-03 02:30

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> ligger deri, er det jo nærliggende at købe et filter til en Golf eller
> Vento1.9TDi hos Højer eller hvad? Håber nogen har det rigtige svar!
Hvorfor ikke et filter til en toledo tdi.Det katalog der bliver brugt hos en
reservedels
forhandler viser sikkert alle modeler et givent filter passer til.Du skal
bare huske at checke
om det er et spin-on eller det er en patron, da begge typer bruges på tdi.
Hej Palle.

Fra : Michael H

Dato : 31-10-03 10:04

XXXXXXXX

Fra : S.G.C.

Dato : 31-10-03 18:16

Hej igen. Du kan roligt bruge Højers reservedele til din motor, også
oliefilter. Hvor dybtgående oplysninger om din motor skal du bruge? Der
finde næsten med garanti en Haynes reparationshåndbog til din bil, hvis ikke
kan du jo bruge tilsvarende Haynes bøger, omhandlende VW biler feks. nr.
3393 Passat 93-96. Bøgerne kan iøvrigt købes hos Biltema. Hvis det handler
om brændstofsystemet og EDCen (eletronic diesel control) kan du ikke bruge
gængse reparationshåndbøger. Men her er der også muligheder, nemlig Bentleys
repair manuel, der kan findes på internettet.