Hjælp til køb af ny brugt bil
Fra : Andreas Dtu

Dato : 24-10-03 20:59

Kære gruppe!

Jeg håber i kan lede mig lidt på vej mht. bilkøb. Skriv endelig hvis I har
andre gode forslag til mærker og modeller, dog hælder jeg til europæiske
biler. Bilen jeg skal til at købe en bil til max. ca. 10000 kr. og håber i
kan fortælle mig hvad jeg skal være mest opmærksom på, fx hvor man især skal
kigge efter rust på nedenstående modeller.

De to modeller jeg hælder mest til er Ford Sierra Stc. 5 dørs med en af de
mindre motorer (1,6 eller 1,8, pga. forsikring) og helst 5 gear eller Opel
Kadett Stc. 5 dørs også med den mindre motorer pga. forsikring. Hvad med en
Granada Stc. med automatgear (har ikke rigtig set nogen uden), vil den koste
en formue at holde kørende?

Har bl.a. hørt noget omkring at man skal passe på med bagtøjet på Sierraen?

Desuden overvejer jeg også nyere, mindre, mere benzinøkonomiske biler som
Fiat Uno 45, men får man en meget mere driftsikker bil ved at købe en Uno
fra omkring 90' end en Sierra der er 5-7 år ældre? Fornuften hælder til en
lille kompakt, økonomisk bil som Uno'en, men helst vil jeg have en bil med
kæmpe bagegerum, hvor man også kan 'kampere' i sommerferien

Efter af have været til en bilauktion hos Dansk Automobilbørs i Sydhavnen og
set nogle pæne biler blive solgt meget billigt der overvejer jeg at købe på
auktion. Har I nogle gode eller dårlige erfaringer med det?

Ved godt at det er mange spørgsmål, men jeg har tit set folk her i gruppen
komme med gode og udførlige svar, så på forhånd tak

Mvh.

Andreas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-10-03 21:19

"Andreas Dtu"

> Jeg håber i kan lede mig lidt på vej mht. bilkøb.

Tjaee, den er svær...

Kan og vil du selv svejse, skrue og reparerer din bil ?

Hvis ikke, er det nok en god ide at købe en helt nysynet bil.

At køre i de gamle vrag der kun holder til næste syn, er en meget dårlig
løsning rent økonomisk Der skal ustandseligt kostes på dem og skridtet
videre bliver endnu sværere.

Alternativt kunne du vente til der er råd til en lidt dyrere og galvaniseret
model.
Som f.eks en Peugeot 106 fra 1990 og frem.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-10-03 21:32

Audi 100 startede i 1986 med at galvanisere deres biler op til ruderne og
fra 1987 var de helgalvaniseret. Men det er selvfølgelig det dobbelte af dit
pristarget.
Pengene vil her ikke være spildte, da denne årgang har nået et niveau, hvor
de stort set ikke falder i pris mere.....

/Mark.