Emissionskrav?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-10-03 17:09

Hej!

Hvor meget må en Colt fra '89 forurene? Har adgang til en CO-måler, men aner
ikke hvad der er normalt for en bil af denne årgang (den har sprøjt og kat).

Ideas?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 24-10-03 17:45

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
>
> Hvor meget må en Colt fra '89 forurene? Har adgang til en CO-måler,
> men aner ikke hvad der er normalt for en bil af denne årgang (den har

Fyld godt med kaburator sprit i tanken og alt kan bestå....

\MK

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-10-03 17:49

Hej!

Morten Klostergaard wrote:

> Fyld godt med kaburator sprit i tanken og alt kan bestå....

Mjaeh, jeg vil sgu helst have samvittigheden iorden*1 så har du nogle tal på
det?

*1 Muskelbiler undtaget ;-p

Fra : alexbo

Dato : 24-10-03 20:00

"Kim Voss Schrader" skrev i

> Ideas?

Max 0,5.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 25-10-03 00:55

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aner
> ikke hvad der er normalt for en bil af denne årgang (den har sprøjt og

Kat. Så måler de hele to ting i røggassen. Co og NOx. sidstnævnte må der
ikke være meget af, jeg husker ikke tallet, men det er meget lavt, under
0.1%. eller også opgivet i ppm ?. Det er self. for at checke om kat'en
virker. Det kan de ikke se ud af CO målingen.
Hvis man er i tvivl om CO'en og ikke har adgang til en god CO måler, kan man
komme godt med karburatorsprit i tanken inden man kører til syn.
Jeg ved ikke om NOx 'en også kan sænkes med sprit.

Jeg ved ikke om der specifikt står nogle tal om NOx her:

http://www.luftforurening.dk/emner/emne-s.pdf

mvh
JBH