hvorfor virker det ikke ???
Fra : Thomas

Dato : 24-10-03 18:26

jeg roder og roder med dette lille UPDATE script hvor jeg skal have lagt få
oplysninger ind..

hvorfor virker det ikke ???

http://www.4701.dk/ubbthreads/tilfoj.phps

;O((

nogen dygtige mennesker der kan gennemskue det ??

Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-10-03 19:04

On Fri, 24 Oct 2003 19:26:11 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>nogen dygtige mennesker der kan gennemskue det ??

Du får selv MySQL-fejlen ud på
http://www.4701.dk/ubbthreads/tilfoj.php :

Duplicate entry '' for key 1

navn er sikkert en primærnøgle. Da den ydermere er blank, tyder det på
at $navn er tomt.

Du kan gøre livet meget lettere, hvis du for det første outputter den
MySQL-query, du fyrer af (så du kan se hvordan, den ser ud - og ikke
hvordan, du tror, den ser ud). Du kan måske finde lidt inspiration på:
http://php-faq.dk/index.php?faq=24
http://php-faq.dk/index.php?faq=4

Sandsynligvis skal du bruge $_REQUEST['navn'] i stedet for $navn, fx:

mysql_query("UPDATE liste SET navn='{$_REQUEST['navn']}',
webadr='{$_REQUEST['webadr']}',etc...

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ressource (og ikke resource)

Fra : Thomas

Dato : 24-10-03 19:33

hejsa

ved at ændre den primære key til et nyt felt kaldet x og så sætte den på
auto increment så virker den nu..

næsten

den bliver ved med at slette det forgående indskrevne og kun beholde det man
lige har sendt ???

nogen hjælp ??

Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-10-03 19:42

On Fri, 24 Oct 2003 20:32:34 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>den bliver ved med at slette det forgående indskrevne og kun beholde det man
>lige har sendt ???

En UPDATE opdaterer en eksisterende row i tabellen.

Hvis du skal indsætte nye rækker, så skal du bruge INSERT i stedet
for. Syntaksen er lidt anderledes for INSERT.

Fra : Thomas

Dato : 24-10-03 19:50

> for. Syntaksen er lidt anderledes for INSERT.

åååh

jeg tror den er ved at glide ind

thomas

Fra : Jimmy

Dato : 24-10-03 19:04

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> jeg roder og roder med dette lille UPDATE script hvor jeg skal have lagt

> oplysninger ind..
>
> hvorfor virker det ikke ???

Hvilken fejl får du?
Er det med vilje username/password er tomt?
Hvorfor vælger du din database to gange?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas

Dato : 24-10-03 19:34

> Hvilken fejl får du?

se svar over dette

> Er det med vilje username/password er tomt?

ja

> Hvorfor vælger du din database to gange?

fordi jeg er nybegynder og har lavet en fejl )

den er rettet..