Hastighedsmåling - kan man stole på sin eg~
Fra : f00ge

Dato : 24-10-03 23:22

Jeg har målt min 2048/512 Pro@ccess ADSL linje tre forskellige steder.

Telestyrelsen: http://62.243.186.122/web/telestyrelsen.jpg
Sonofon: http://62.243.186.122/web/sonofon.jpg
TDC: http://62.243.186.122/web/tdc.jpg

Tre vidt forskellige resultater.
Så er det bare, om man kan stole på sin egen udbyder?

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 25-10-03 05:09

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har målt min 2048/512 Pro@ccess ADSL linje tre forskellige steder.
> Tre vidt forskellige resultater.
> Så er det bare, om man kan stole på sin egen udbyder?

Ja selvfølgeligt kan du det. Især når hastigheden passer fint med det du
burde få.

Du skal være klar over at der kan, og er, masser af flaskehalse på
internettet, og du derfor ikke kan regne med at udnytte din teoretiske
kapacitet maksimalt fra et hvilket som helst sted.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-03 10:14

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote in message
> Jeg har målt min 2048/512 Pro@ccess ADSL linje tre forskellige steder.

tele2 2048/512

> Telestyrelsen: http://62.243.186.122/web/telestyrelsen.jpg
tcp 1,82Mbit/467,45Kbit
udp 1,37Mbit/480,18Kbit

> Sonofon: http://62.243.186.122/web/sonofon.jpg

1641/459

> TDC: http://62.243.186.122/web/tdc.jpg

2170/564

> Tre vidt forskellige resultater.
> Så er det bare, om man kan stole på sin egen udbyder?

jeg ville nok ikke regne med TDC´s .. For så vidt jeg ved, har den altid
langt en del til. i forhol til den praktiske download/upload hastighed...
træk 15% fra TDC; og det passer...

Men prøv deres FTP test, den virker altid.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-03 10:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>Men prøv deres FTP test, den virker altid.

Og den største fordel: der er altid kun en på af gangen, så den
bliver ikke belastet af andre.
--
Knud

Fra : Claus O

Dato : 25-10-03 14:35

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote

> Og den største fordel: der er altid kun en på af gangen, så den
> bliver ikke belastet af andre.

Mon nu også "den ene" er rigtigt?
Den kunne vel også være sat op til et max. antal "indenfor" båndbredde?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-03 15:27

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Mon nu også "den ene" er rigtigt?

Jeg ved kun, at en af de kloge i en intern TDC-gruppe har
skrevet, at der kun kan være en på af gangen,
--
Knud

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 25-10-03 20:13

On Sat, 25 Oct 2003 16:26:38 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jeg ved kun, at en af de kloge i en intern TDC-gruppe har
> skrevet, at der kun kan være en på af gangen,

Jeg må desværre skuffe dig lidt angående ftptest1.tele.dk.

Så vidt jeg husker der den konfigureret til 3 samtidige
ftpsessioner.

Dette blev gjort på et tidspunkt efter længere tids
"mobning" med at det var vanskeligt at komme på.

Det er dog stadig en næsten ubelastet server:
1) En enkelt session til en nabomaskine kan levere noget over
30 Mbit.
2) En enkelt session er begrænset til ca 4.5Mbit.
3) Det er sjældent at nogen ses køre med 4.5Mbit.
Dvs at med 3 sessioner burde der ikke være et problem.

/hjj
,der udtaler sig på egne vegne selv om han på arbejde piller i ftptest1.tele.dk