Cybercity ADSL når man er i RKI ?
Fra : Dopedog

Dato : 24-10-03 13:57

Ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i men satser lige

Jeg har et problem hvilket er at jeg deler mit internet med en nabo som skal
flytte her om ... ja snart ... well, problemet er at internettet står i hans
navn men det skal så flyttes over i mit navn MEN jeg står i RKI !
Er det så ikke muligt ?

Jeg HAR prøvet at have Tiscali ADSL som godt kunne oprettes selvom jeg stod
i RKI men det blev så lukket for det da de ikke havde "set" jeg stod i RKI
og da de fandt ud af det, ja så blev der lukket.

TDC derimod, hos dem har jeg oprettet og haft ADSL i cirka 1 år hvor jeg
ikke hørte NOGET som helst for det !

Nogen der ved hvordan Cybercity "reagerer" overfor kunder i RKI ?

M.V.H.

-Ronnie

Fra : Dennis Enøe

Dato : 24-10-03 14:44

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in message
> Ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i men satser lige

Tja det er det vel

> [...]
hans
> navn men det skal så flyttes over i mit navn MEN jeg står i RKI !
Det vil ejg da gå ud fra

> [...]
> i RKI men det blev så lukket for det da de ikke havde "set" jeg stod i RKI
> og da de fandt ud af det, ja så blev der lukket.

Underligt efter som at du betaler forud for din ADSL, de burde slet ikke
tjekke om du står der

http://www.tiscali.dk/help/adsl/terms/article.jsp?content=110903
http://www.tiscali.dk/help/adsl/terms/article.jsp?content=105124
http://www.tiscali.dk/help/adsl/terms/article.jsp?content=110904

Ingen af dem snakker om RKI ergo har de lavet en ulovlig forspørgelse på
dette, de skal gøre
opmærksom på at de tjekker om du står i RKI da dette er personfølsome
oplysninger og derfor
skal ha dit samtykke til dette.

> TDC derimod, hos dem har jeg oprettet og haft ADSL i cirka 1 år hvor jeg
> ikke hørte NOGET som helst for det !
Det er fordi du betaler forud og de derfor ikke kan bruge den oplysnign til
noget

> Nogen der ved hvordan Cybercity "reagerer" overfor kunder i RKI ?
Kig i deres betingelser på deres hjemmeside, hvis ikke det er et krav at du
ikke er i RKI
så må de ikke tjekke og derfor kan de heller ikke kræve at du ikke står der

Dennis

---

Fra : Dopedog

Dato : 24-10-03 15:09

> [...]
du
> ikke er i RKI
> så må de ikke tjekke og derfor kan de heller ikke kræve at du ikke står

Jeg takker for svarene og håber på det bedste

Fra : Michael Legart

Dato : 24-10-03 15:35

In article <Z1amb.12213$jf4.695471@news000.worldonline.dk>, Dennis Enøe wrote:

> [...]
> dette, de skal gøre
> opmærksom på at de tjekker om du står i RKI da dette er personfølsome

Naar man bestiller ADSL hos Tiscali staar der:

"Tiscali forbeholder sig ret til at kreditvurdere kommende kunder.
Er ejeren registreret hos RKI, kan denne ikke blive kunde hos Tiscali."

paa den side, hvor man indtaster adresseoplysninger.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Dennis Enøe

Dato : 24-10-03 16:53

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]
> Er ejeren registreret hos RKI, kan denne ikke blive kunde hos Tiscali."
>
> paa den side, hvor man indtaster adresseoplysninger.

Den burde stå under betingelser, ellers kan man jo ikke overskue markedet
når man sidder og surfer rundt efter hvem man ønsker at være hos

Elsker uoverskuelige sidder, og det må vi sige at Tiscali har været gode til
at lave portaler efter det princip

Dennis

---

Fra : Rasmus Haslund

Dato : 24-10-03 19:06

> [...]
> Er ejeren registreret hos RKI, kan denne ikke blive kunde hos Tiscali."
>
> paa den side, hvor man indtaster adresseoplysninger.

Mon ikke du vidste det fordi du arbejder for Tiscali Michael?

Fra : Michael Legart

Dato : 24-10-03 19:26

In article <3f9969ee$0$45359$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Rasmus Haslund wrote:

> Mon ikke du vidste det fordi du arbejder for Tiscali Michael?

Hvad har det med sagen at goere? Pointen er at det staar
paa den side, hvor man indtaster sine oplysninger - saa
det burde ikke komme bag paa nogen.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Dennis Enøe

Dato : 24-10-03 20:32

Haslund wrote:

> Hvad har det med sagen at goere? Pointen er at det staar
> paa den side, hvor man indtaster sine oplysninger - saa
> det burde ikke komme bag paa nogen.

Men burde det ikke stå i betingelserne? men det kan du vel forslå derinde

Dennis

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-03 20:43

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Men burde det ikke stå i betingelserne?

Det er ihvertfald ikke et lovkrav som det tidligere blev antydet.

Fra : Dennis Enøe

Dato : 24-10-03 21:28

> Det er ihvertfald ikke et lovkrav som det tidligere blev antydet.

Nej ikke at det står i betingelserne, men det er et lovkrav at du giver
samtykke
til at de må checke om du er i RKI

Dennis

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-03 21:40

> det er et lovkrav at du giver
> samtykke
> til at de må checke om du er i RKI

Jævnfør?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 25-10-03 09:30

> Jævnfør?

Altså ud over at jeg personligt har modtaget en skriftlig undskyldning fra
TDC da de
engang chekede mig uden grund og uden samtykke, så kan jeg ikke, det er det
jeg
går ud fra, men jeg skal da undersøge det, så kan vi se om TDC ikke skrev
hele
sandheden til mig i deres undskyldning, men de kan nu heller finde mig
derinde

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 25-10-03 10:02

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> [...]
> sandheden til mig i deres undskyldning, men de kan nu heller finde mig

Du må blive noget mere klar i din mund og komme med en henvisning,
ovennævnte holder vist ikke.......
Hvis du ikke stod i rki er det iøvrigt svært at se hvordan du så er kommet
i nærheden af rki/tdc´s logfiles - er du hacker?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 25-10-03 11:26

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Hvis du ikke stod i rki er det iøvrigt svært at se hvordan du så er kommet
> i nærheden af rki/tdc´s logfiles - er du hacker?

Nej jeg har været TDC kunde og det var i den forbindelse at de chekede mig
man behøver vel ikke stå i RKI eller være hacker for at blive cheket? eller
har
misforstået noget?

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 25-10-03 14:31

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> man behøver vel ikke stå i RKI eller være hacker for at blive cheket? eller

Nej. Men det må vel kaldes en "normal" procedure for
nye kunder, som de færeste ligefrem oplyser om derefter:

vi har checket dig i rki og du står der ikke,
(så vil du ikke købe noget mere nu du er igang.....)
(hvad er galt hvorfor står du der ikke.....)

skal jeg fortsætte eller kan du se hvor dumt det lyder....

Fra : Dennis Enøe

Dato : 25-10-03 22:37

> skal jeg fortsætte eller kan du se hvor dumt det lyder....

Ja det kan jeg, med mindre de har checket om du står der uden at de må!

Jeg har fundet ud af så meget som at RKI ikke må give oplysninger med mindre
at det er relavant for det firma´s kunde forhold som spørger, men det er
ikke
helt det vi snakker om, ud over at hvis du betaler forud, så kan det vel
være
lige meget for firmaet.

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 26-10-03 11:21

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> Jeg har fundet ud af så meget som at RKI ikke må give oplysninger med mindre
> at det er relavant for det firma´s kunde forhold som spørger, men det er

Normalt foregår det da som en pc-søgning, selvom der da vistnok
nu også findes et tlf.abb. uden jeg er sikker, så det er lidt svært for
rki at komme at sige en kunde har søgt på noget vedk. ikke må.

Fra : Dennis Enøe

Dato : 26-10-03 11:54

> Normalt foregår det da som en pc-søgning, selvom der da vistnok
> nu også findes et tlf.abb. uden jeg er sikker, så det er lidt svært for
> rki at komme at sige en kunde har søgt på noget vedk. ikke må.

Tja de skal nu lave kontrol med det iflg lov om persondata

Dennis

---

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 27-10-03 21:23

> Jeg har fundet ud af så meget som at RKI ikke må give
> oplysninger med mindre at det er relavant for det firma´s
> kunde forhold som spørger

Og på dansk: RKI's kunder (=de der kan og har lov til at trække
oplysninger på RKI's databaser) må ikke checke personer, uden at
der foreligger et kundeforhold, eller at en potientiel kunde har
udtrykt ønske om et kundeforhold. Det betyder, at Tiscali ikke må
chekke dig på RKI, hvis du ikke er kunde hos dem eller i det
mindste har bedt om at brile kunde hos dem.

Videre debat bør nok foregå i dk.videnskab.jura

> men det er ikke
> helt det vi snakker om, ud over at hvis du betaler forud, så
> kan det vel være
> lige meget for firmaet.

Det er noget firmaet suverænt har retten til at vurdere.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Dennis Enøe

Dato : 28-10-03 16:44

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message

Har klippet lidt i det

Men jeg har lige snakket med en, og ja det er rigtigt, firmaet styrer
det helt selv, så kan jeg kun undre mig over TDC praksis for at undskylde
for noget de godt måtte.

Jeg tog fejl, doooh, men det bliver nok ikke sidste gang

Dennis

---

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-10-03 17:55

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
du
> ikke er i RKI
> så må de ikke tjekke og derfor kan de heller ikke kræve at du ikke står

Der står højt og flot i CCs betingelser:

Cybercity forbeholder sig ret til, til enhver tid, at afvise en kunde, der
er registreret som dårlig betaler i et kreditvurderingsinstitut, eller for
Cybercity andre relevante registre.

Så der er ikke noget at rafle om.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 27-10-03 21:17

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i

> Underligt efter som at du betaler forud for din ADSL, de burde
> slet ikke tjekke om du står der

Det kan der vel være noget om - det kan dog være at Tiscali ikke
gider at have problemer med at få sit udstyr tilbage ved
misligholdelse osv.

> [...]
> forspørgelse på dette, de skal gøre
> opmærksom på at de tjekker om du står i RKI da dette er

Sikke dog noget sludder! Hvis reglerne var som du skitserede her,
kunne enhver der står i RKI jo blot nægte at give samtykke,
hvorefter registeret kunne nedlægges da ingen kunne kigge i det.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-10-03 17:58

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har et problem hvilket er at jeg deler mit internet med en nabo

"
12. Misligholdelse

Videresalg, udleje, udlån, overdragelse m.m. af abonnementet til tredjemand.
Herunder netværksdeling med andre hustande, med mindre andet er skriftligt
aftalt med Cybercity.
"

Har din nabo en aftale med CC om deling af forbindelsen?

> MEN jeg står i RKI !

Hvis du vidste at Svend-Bent var en dårlig betaler, ville du så have så
meget tillid til ham at du var var villig til at udlåne udstyr for 3000 til
ham, betale 1000 for at få ham på nettet osv?

Fra : John

Dato : 29-10-03 16:55

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in

> MEN jeg står i RKI !

Platugle, se at få betalt din gæld, du fortjener slet ikke at få lov til at
købe noget som helst.

Medmindre det altså er skattevæsenet eller andre tyveknægte der uberettiget
har sat i RKI, så har jeg usympati for dig.

Hilsen John

Fra : Dopedog

Dato : 06-11-03 02:14

> [...]
>
> Medmindre det altså er skattevæsenet eller andre tyveknægte der
uberettiget
> har sat i RKI, så har jeg usympati for dig.

Ja ligeså snart man fortæller man står i RKI blir man sku overfuset uden at
folk overhovedet kender grunden til det. Dejlig verden vi lever i ik ?

Klovn !

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-11-03 17:13

> at
>
> Ja ligeså snart man fortæller man står i RKI blir man sku overfuset uden
at
> folk overhovedet kender grunden til det. Dejlig verden vi lever i ik ?

Man kan kun blive oprettet i RKI (så andre kan se det), hvis man ikke har
betalt sine regninger, og har accepteret at man ikke har betalt sine
regninger. Man kommer ikke deri bare fordi et firma ser sig surt på en.