ADSL uden fastnet??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 24-10-03 12:20

Hejsa..

Hvem kan levere ADSL uden fastnet abonnement???

Og skal der teknikker på besøg??

Spørger på vegne af nabo.
Der er telefon stik i lejligheden og stikkene har tidligere været benyttet
til TDC fastnet.

Fra : Søren Blom

Dato : 24-10-03 12:53

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> skrev i
> [...]
>
> Spørger på vegne af nabo.
> Der er telefon stik i lejligheden og stikkene har tidligere været benyttet

Det kan både Tiscali og Cybercity, men prøv at kikke lidt i gruppen, for
spørgsmålet er jævnligt oppe at vende, så et mere fyldigt svar end mit kan
du uden tvivl finde.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Egil Solberg

Dato : 24-10-03 15:33

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> wrote in message
> Hejsa..
>
> Hvem kan levere ADSL uden fastnet abonnement???

I alle fald Cybercity, for det har jeg. Altså ADSL uden fastnet.

> Og skal der teknikker på besøg??

Ja, han kom en kort tur.

> Der er telefon stik i lejligheden og stikkene har tidligere været benyttet
> til TDC fastnet.

Samme her.
CC snakker om at der skal være "rå kabel" tilgængelig, som forudsætning.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-10-03 15:54

Egil Solberg wrote:
> Samme her.
> CC snakker om at der skal være "rå kabel" tilgængelig, som
> forudsætning.

Tæt på

Rå kobber - dvs at teknikeren skal kunne sammensætte et stykke ubrudt
kobberlinie fra dit stik til centralen.

Derfor hjælper det ikke noget at stikket er i lejlighden, hvis der
mangler kobber et andet sted undervjs til centralen.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-10-03 08:43

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derfor hjælper det ikke noget at stikket er i lejlighden, hvis der
> mangler kobber et andet sted undervjs til centralen.

Det stik som før har været brugt til telefoni, har vel forbindelse til
centralen.. Men spørgsmålet er så, hvis der er andre kobbertråde ledige fra
stikket.. Men de fx ikke er monteret i et skab i kælderen.. om de så ikke
montere det når de kommer... jeg har fx 3 kobberpar op til lejligheden.. men
som i de fleste tilfølde ligesom jeg,, så er det nok ikke monteret... 2styk
på 16,5meter de kan næppe nå til centralen

Men ellers må man skrive under på at man ikke ønsker fastnet, og lader
cybercity/tiscali overtage den ene linie der er til rådighed.