Skærme
Fijala 3554
Fladskærme!!
Fra : Rosander

Dato : 25-10-03 17:02

Jeg overvejer at købe fladskærm 17", men hvad er foreskellen på lcd tft..

Jeg skal bruge den til mine foto plus lidt dvd film,hvad kan jeg få til
ca.4000,00 kr evt. hvad skal man købe? og er en alm. skærm at foretrække.

MVH.
Rosander

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-10-03 18:15

Rosander wrote:
> Jeg overvejer at købe fladskærm 17", men hvad er foreskellen på lcd
> tft..

Det gør jeg også....

> Jeg skal bruge den til mine foto plus lidt dvd film,hvad kan jeg få
> til ca.4000,00 kr evt. hvad skal man købe? og er en alm. skærm at
> foretrække.

Hvis du skal have en CRT ville jeg til hver en tid vælge en Samsung
SyncMaster 959NF. Hvis det skal være TFT, så ligger den vidst umiddelbart
hos Acer AL732...

--
Martin K

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-10-03 18:16

> [...]
>
> Jeg skal bruge den til mine foto plus lidt dvd film,hvad kan jeg få til
> ca.4000,00 kr evt. hvad skal man købe? og er en alm. skærm at foretrække.

Læs dog indlægget lige ovenover "råd ved køb af TFT"

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Rosander

Dato : 25-10-03 19:09

> Læs dog indlægget lige ovenover "råd ved køb af TFT"
>
> --
> Kind regards/Venlig Hilsen
> Dr. Ralph

Kender du ikke foreskel på op og ned, og brug dog din energi på at svare
istedet for at lege netbetjent,så vidt jeg kan se er det du bruger mest tid
på ,uden dine tomme svar ville der kun være ca.de halve indlæg i gruppen.

MVH.
Rosander

Fra : Simon Baun

Dato : 25-10-03 20:26

> [...]
tid
> på ,uden dine tomme svar ville der kun være ca.de halve indlæg i gruppen.

Nu er det hhv op og ned, alt efter hvordan folk VÆLGER at have deres klient.

Du ville desuden have sparet tid ved at søge i gruppen inden du spurgte.

Fra : Kor

Dato : 30-10-03 09:36

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-10-03 21:31

Rosander (ne@mail.dk) skrev følgende:

> [...]
> svare istedet for at lege netbetjent,så vidt jeg kan se er det du
> bruger mest tid på ,uden dine tomme svar ville der kun være ca.de

Du glemte vist en smiley? Dr. Ralph har vist bidraget mere til denne gruppe
end du nogensinde kommer til.

- Martin

Fra : Simon Baun

Dato : 26-10-03 00:28

> Du glemte vist en smiley? Dr. Ralph har vist bidraget mere til denne
gruppe
> end du nogensinde kommer til.

hvor skulle han vide det fra? (:
han har jo tydeligvis ikke læst gruppen.

Fra : Rosander

Dato : 25-10-03 19:13

"Rosander" <ne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal bruge den til mine foto plus lidt dvd film,hvad kan jeg få til
> ca.4000,00 kr evt. hvad skal man købe? og er en alm. skærm at foretrække.

Jeg spørger lige igen er der forskel på lcd og tft?? i såfald hvilken.

Ingen tomme indlæg tak!!

MVH.
Jacob

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-10-03 21:36

Rosander (ne@mail.dk) skrev følgende:
> "Rosander" <ne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spørger lige igen er der forskel på lcd og tft?? i såfald
> hvilken.

Det er to sider af samme sag. Kort sagt: TFT (Thin Foil Transistor) er en
"bedre" version af LCD (Liquid Crystal Display). Du finder næppe en LCD
skærm i dag der ikke benytter TFT teknologien, så i princippet er det
ligegyldigt.

> Ingen tomme indlæg tak!!

Der er ingen der bliver betalt for at svare på disse ting, så du kan ikke
tillade dig at brokke dig over folks svar. Måske du skulle bidrage lidt til
gruppen selv.

- Martin

Fra : Rosander

Dato : 26-10-03 10:21

> Der er ingen der bliver betalt for at svare på disse ting, så du kan ikke
> tillade dig at brokke dig over folks svar. Måske du skulle bidrage lidt
> [...]

Jeg brokker mig ikke over folks svar, men netop over manglende svar, men den
såkaldte doktor har mange formanende ord uden at give noget konkret svar.
Den artikel han henviser til siger intet om forskellen på f.eks lcd og tft,
og dette vat netop et af mine spørgsmål.
Med hensyn til at deltage i gruppe selv så skal man jo starte engang, og for
mit vedkommende var det igår 25-10-2003.

MVH.
Rosander.

Fra : Kim Correll

Dato : 26-10-03 12:27

Jamen, så velkommen til gruppen ihvertfald, omend en lidt kikset start, hvis
jeg må sige det.

Den gode Dr. Ralph er en af gruppens "grand old men". Hans indlæg går meget
langt tilbage og han har bogstaveligt talt givet de samme svar mindst 50
gange. Derfor vil jeg ikke et øjeblik bebrejde ham for ikke at skrive fulde
svar igen og igen.
Der er alt for mange herinde, som spørger om ting som står skrevet to linier
længere nede, læs før i skriver!!

Som der allerede er svaret, så er LCD betegnelsen for hele
fladskærmsteknologien, som TFT er en del af.

Hilsen
Kim

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-03 13:09

On Sun, 26 Oct 2003 10:20:33 +0100, "Rosander" <ne@mail.dk> wrote:

>Jeg brokker mig ikke over folks svar, men netop over manglende svar,

Ingen har krav på svar her.

>men den
>såkaldte doktor har mange formanende ord uden at give noget konkret svar.

Jo, en henvisning.

>Med hensyn til at deltage i gruppe selv så skal man jo starte engang, og for
>mit vedkommende var det igår 25-10-2003.

Ja, men ligesom alle andre steder er der klogt lige at kigge sig om
inden man råber højt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rosander

Dato : 27-10-03 20:20

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ingen har krav på svar her.

Hvis har mener han har svaret for mange gange, kan han jo bare lade det
ligge , istedet for at at komme med en henvisning som stadig ikke gav et
svar på mit spørgsmål,det må da uden tvivl give plads til lidt mere
relevante spørgsmål, istedet for denne diskussion som er er igang lige nu..
At andre falder på halen fordi han citerer/henviser til diverse artikler er
jo deres valg.
Men jeg vælger at slutte her,for den eneste der ikke har taget til genmæle
er omtalte Dr.Ralp, hvad han heller ikke behøver.

Ps. forøverig har jeg aldrig gjordt krav på et svar,kun bedt om svar jeg kan
bruge til noget, så tag lige at læse før der bliver svaret.

MVH.
Rosander