Mus'se problem - er det MB ?
Fra : Kim

Dato : 24-10-03 09:05

Jeg har aldrig været ude for noget lign.
På min gamle mors PC sidder der et gammelt MB som hedder:
82C580VPX ( APOLLO VPX ) P54C/MMX ( www.soltek.com.tw )
med en klods 64 Mb SD ram og Win 98 Se.
Jeg kan ikke huske hvor stor CPU'en er.
Det er fordi den mus hun bruger nu er slidt, så jeg tog 2 stk
alm. mus med ud til hende, men problemet er, at Win98 ikke
vil "finde" denne helt alm. mus, jeg tog med.
Win98 melder simplethen at den ikke kan finde musen.
Musen hun bruger nu er tilsluttet via en gammel Serial port på MB,
hvor på kablet der er indbygget en adapter til en Serial port og den
hun bruger nu ( som er slidt ) kan Win98 SE godt finde.
Den hedder:
Microsoft
IntelliMouse 1.1A
Serial Compatible
FCC ID: C3KKS9
Part No. 92657
Serial no. 00985361
Jeg tog 2 adaptere med ( PS/2 til Serial ) satte 2 forskellige mus i
( logitech med et PS/2 stik ), genstartede, og selv om jeg installerede
2 forskellige musse-drivere ville Win98 SE ikke finde den nye mus.
MB er ikke med en opdateret BIOS.
Kunne nogen her give mig nogle forslag på hvad jeg evt. kunne gøre,
så min gamle mor kan få en mus der virker ?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 09:38

Kim wrote:
> Serial Compatible

Gad vide hvorfor der mon står det.. :)

> [...]
> ( logitech med et PS/2 stik ), genstartede, og selv om jeg installerede
> 2 forskellige musse-drivere ville Win98 SE ikke finde den nye mus.

Find en mus der er seriel-kompatibel, hvis du kan.. Jeg er ikke sikker
på at de laves mere.
Det er desværre ikke nok at bruge en adapter, musen skal også være lavet
til at kunne bruge en adapter. Det er det der menes med "Serial Compatible".

> Kunne nogen her give mig nogle forslag på hvad jeg evt. kunne gøre,
> så min gamle mor kan få en mus der virker ?

Kig i manualen til bundkortet eller åbn kassen og se efter om der er et
PS/2-stik på bundkortet som bare skal føres ud til bagsiden.
Hvis der er, så spørg i dk.marked.privat.edb.intern efter sådan et
kabel, der er garanteret nogen som gerne vil sende dig et.

Fra : Rado

Dato : 24-10-03 13:24

On Fri, 24 Oct 2003 10:37:53 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

>Find en mus der er seriel-kompatibel, hvis du kan.. Jeg er ikke sikker
>på at de laves mere.

De kan godt fås endnu - der er flere på EDBpriser.dk. F.ex.:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607894

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Kim

Dato : 24-10-03 16:11

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev
> De kan godt fås endnu - der er flere på EDBpriser.dk. F.ex.:
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607894

Okay, det viste jeg ikke.
Denne mus her: http://devnull.at/?0A1TA burde så være okay ?
Prisen er ihvertilfald.

Mvh Kim

Fra : Rado

Dato : 24-10-03 16:48

On Fri, 24 Oct 2003 17:10:38 +0200, "Kim" <no@spam.dk> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev

>Okay, det viste jeg ikke.
>Denne mus her: http://devnull.at/?0A1TA burde så være okay ?

Det skulle jeg mene. Det vil dog nok være end god ide lige at
undersøge om der følger Win98 SE driver med.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-03 21:45

Rado wrote:

> Det skulle jeg mene. Det vil dog nok være end god ide lige at
> undersøge om der følger Win98 SE driver med.

Skulle vel ikke være nødvendig. Windows standart drivere eller de
medfølgende skulle kunne klare sådan en mus. Jeg har aldrig oplevet
andet.

mvh
Henning

Fra : Rado

Dato : 25-10-03 16:13

On Fri, 24 Oct 2003 22:45:25 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Skulle vel ikke være nødvendig. Windows standart drivere eller de
>medfølgende skulle kunne klare sådan en mus.

Det jeg mener er at han skal sikre sig at der _er_ drivere med (i så
fald er der uden tvivl nogen til Win98). Måske der altid følger
drivere med, det ved jeg ikke.

Jeg har selv haft problemer med en mus i Windows, med standard
driverne, fordi jeg havde smidt de medfølgende væk.

Fra : Kim

Dato : 25-10-03 17:26

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev
> Skulle vel ikke være nødvendig. Windows standart drivere eller de
> medfølgende skulle kunne klare sådan en mus. Jeg har aldrig oplevet
> andet.

Yeah... tilsluttede den idag uden problemer Hamlet Seriel Mus
fra hkautomation.
Det er sq dejligt når det virker 1'ste gang
Tak for hjælpen.
Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 24-10-03 16:08

"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev
> [...]
> Hvis der er, så spørg i dk.marked.privat.edb.intern efter sådan et
> kabel, der er garanteret nogen som gerne vil sende dig et.

Okay tak for det.
Det vil jeg gøre næste gang jeg er derude.
Mvh Kim