Bilinfo?
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 20:56

Hey

Fik af taksatoren at vide at han brugte et program "bilinfo" til
fastlæggelse af en bils pris.

Er der markant forskel på prisen ved bilinfo.dk i forhold til bilpriser.dk
og andre?

Holder en udtalelse om at den pris som en bil er sat til hos en forhandler
sagtens kan forhandles 15% ned i ren handel (uden byttebil)? Jeg selv kunne
ikke få prisen ned da jeg købte min mondeo i ren handel jeg fik bare et
gratis service osv. med. Hans kommentar var "nå men så var prisen nok sat
rigtigt"......FCK en nar.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ted

Dato : 24-10-03 09:00

Holder en udtalelse om at den pris som en bil er sat til hos en forhandler
sagtens kan forhandles 15% ned i ren handel

------------------------

Den forhandler jeg arbejder hos, kan priserne ikke diskuteres, vi har en
prispolitik som gør at priserne sættes korrekt fra start af.

Vi sætter selvfølgelig selv priserne ned, hvis efterspørgslen er for lille.

Men selvfølgelig kan der da forhandles priser hos mange forhandlere..
specielt hvis de ved at bilen er sat for dyrt ud.

Teddy

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-10-03 08:19

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> Men selvfølgelig kan der da forhandles priser hos mange forhandlere..
> specielt hvis de ved at bilen er sat for dyrt ud.

En ting er om prisen er fast, hvis forhandleren skal tage en bil i bytte og så
i ren handel.
hvis forhandleren skal tage en i bytte, er prisen som regel forholdsvis fast -
men de er jo svært at sige, når der i virkeligheden er tale om en byttepris.

Hvor meget en forhandler slår af i ren handel er meget forskelligt. Hvis det
er en std. Mondeo er der ikke så meget, som hvis det er en Range Rover... i
sidst nævnte tilfælde slår de 10 % af, bare man spørger, hvad den så skal
koste i ren handel.

For at få 15 % skal prisen være sat noget højt, eller også skal man være en
dygtig køber...
Det er i hvert fald ikke reglen, at man kan få 15 %...

--
Mvh. Morten Fruergaard