Murphy's lov.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-10-03 19:17

Kunne man få lov til at høre om gruppens erfaringer med Murphy?

Det er ham med den lov der siger: "Hvis det kan gå galt, så går det
galt"

Mit eget nyeste eksempel.

Kommer kørende i embeds medfør på Sydmotorvejen, hvor der, hvis man
kommer sydfra er en ca. 12 km. lang strækning forbi bl.a. erfølge,
hvor der er overhaling forbudt for lastbiler, busser og biler med
campingvogn/trailer.

Lige før forbudet begynder, kommer man tættere og tættere på
"gammelfar" med traileren efter Corolla'en med 70km/t., og grundet
begrænseren når man ikke at få overhalet i tide.

Der er 150+ km. fra Rødby til Glostrup - hvorfor fa'en skal man så
lige rende ind i "gammelfar" lige der?

Der må være andre der har tilsvarende irriterende oplevelser i
hverdagen?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : eam

Dato : 23-10-03 20:52

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> lige rende ind i "gammelfar" lige der?
>
> Der må være andre der har tilsvarende irriterende oplevelser i

Tja. hvornår starter alderen for "gammelfar" eller skal vi ikke sige, at det
er betegnelse for alle uanset alder der ikke kan begå sig i trafikken.

I efterårsferiens start skulle jeg til vestkysten, ca. 2,5 timer, og det kom
også til at holde stik, selvom jeg troede, at jeg ved Odense havde mødt hr.
Murphy: en patruljevogn, hvid med alle reklameskilte og lygter, men min GPS
viste, at vi kørte 114-115 km/t konstant til Esbjerg, der bar ingen der
generede vores kørsel, jeg lå ca. 100 m bag dem hele vejen, og hilste lige
på dem da jeg drejede fra før Esbjerg mod Blåvand: de hilste høfligt igen.

Men ham med traileren forstår jeg måske: for 5 år siden kom jeg fra Jylland
over Fyn med en trailer, det var smask regnvejr, og jeg gad ikke ligge efter
en af dine kollegaer ( et langt vogntog) der svinde mine forruder til, så i
stedet for at ligge bag ham, ville jeg ligge foran: det kræver jo en
overhaling, og da lastvognen kørte 90 km/t blev jeg nødt til at køre "lidt"
hurtigere for at komme foran: resultat: der kom penge i morgenmadskassen hos
Middelfarts politi: " du kunne jo blot havde blevet bagved lastbilen, så var
du ikke blevet stoppet" surt show den gange måtte man kun køre 70 km/t med
en trailer, jeg regnede med at jeg måtte køre det samme som lastbiler, men
nej.

Hvordan går det med gigten og prostataen?
--
Møller

Murphy

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-10-03 19:16

On Thu, 23 Oct 2003 21:52:29 +0200, "eam" <eamhvem@hvadget2net.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>>

>Hvordan går det med gigten og prostataen?

Gigten er det ikke så galt med.

Prostataen derimod, den er slem.

Jeg har slået pjalterne sammen med en som stammer fælt.

Jeg pi...r lige som han snakker. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 23-10-03 21:49

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> lige rende ind i "gammelfar" lige der?
>
> Der må være andre der har tilsvarende irriterende oplevelser i

Hej

Var det i morges ?, konen og jeg, så en personbil med trailer, der
havde en sættevognstrækker lige i numsen , og han kørte sq ikke
meget over 70 !
det var lige efter Herfølge til/fra kørslen kl. ca. 06.20
Vi talte lige netop om det, at komme til at hænge efter såån en snegl.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-10-03 06:38

Næppe -> FR kører ikke sættevogn.

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-10-03 07:03

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> "gammelfar" med traileren efter Corolla'en med 70km/t., og grundet
> begrænseren når man ikke at få overhalet i tide.

Lad os lige analysere dit 'problem'

Tid at køre 12km med 90.5km/t (tung vogn i begrænseren):
60min*12/90.5 = 7.96minutter

Tid at køre 12km med 70km/t efter 'gammelpot':
60*12/70 = 10.26min.

Dvs du hidser dig op, med fare for farlige blodtryksniveauer m.m.,
over sølle 2 minutter og 18 sekunder på en 150km's tur?????

Få dig en dvd-afspiller så du har noget at lave i cockpittet som de andre chauffører :)

Op med humøret!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-10-03 19:34

On Fri, 24 Oct 2003 08:02:40 +0200, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Lad os lige analysere dit 'problem'

>--

Jeg har sådan set ikke noget problem. Jeg fremkommer med et ønske om,
at andre der har mødt Murphy vil dele oplevelsen.

> [...]
>
>Dvs du hidser dig op, med fare for farlige blodtryksniveauer m.m.,
>over sølle 2 minutter og 18 sekunder på en 150km's tur?????

Hvor er det liiiige det fremgår at jeg har været ophidset? Jeg har
undret mig over en ting.

Det kunne lige så godt være den der situation med, at der kommer en
bil fra hver sin side på en smal vej, og hvorfor de altid mødes der
hvor der er en indsnævring.

>Få dig en dvd-afspiller så du har noget at lave i cockpittet som de andre chauffører :)

>--

Det kunne se ud som om at du har pådraget dig en fordom ang.
lastbilchauffører.

De laver også mange dumme ting, ligesom der er mange som er flinke og
hjælpsomme. Ganske som chaufførerne i personbilerne.

Jeg har en fremragende udsigt til hvad der foregår i
"småtingsafdelingen", og de fleste synes ikke at være klar over hvor
fremragende udsigten egentlig er.

>Op med humøret!
>
>--

Jeg har ikke bedt hverken dig eller andre om råd og vejledning, og
havde jeg haft brug for det, havde det tydeligt fremgået af indlægget.

Man kunne godt ønske sig at dine evner udi at læse og forstå indlæg i
denne gruppe var på højde med dine evner i udregninger af forbrugt tid
på givne strækninger med forskellige hastigheder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 24-10-03 20:37

> Det kunne lige så godt være den der situation med, at der kommer en
> bil fra hver sin side på en smal vej, og hvorfor de altid mødes der
> hvor der er en indsnævring.

Eller en cyklist !

> Jeg har en fremragende udsigt til hvad der foregår i
> "småtingsafdelingen", og de fleste synes ikke at være klar over hvor
> fremragende udsigten egentlig er.

Jeg har en enkelt gang haft fornøjelsen af at holde for rødt bag et par, som
havde slået solskærmene ned. Pigebarnet på passagersædet var ikke opmærksom
på, at med den vinkel som sminkespejlet havde, var der frit udsyn til et et
par yderst velformet bryster igennem bagruden.

mvh
Bendt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-10-03 08:25

Bendt Rasmussen wrote:
> [...]
> på, at med den vinkel som sminkespejlet havde, var der frit udsyn til et et
> par yderst velformet bryster igennem bagruden.

Du har gode øjne!

:)

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-10-03 08:38

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har sådan set ikke noget problem. Jeg fremkommer med et ønske om,
> at andre der har mødt Murphy vil dele oplevelsen.

Klart nok, min svigerfer siger at han *altid* ender bag en bus på et bestemt stykke vej.

Den kan skyldes a) at han kører væsentligt hurtigere end bussen og altså altid vil indhente den bus
der nu kører eller b) han fortrænger de mange gange han ikke lå bag busen.

> Hvor er det liiiige det fremgår at jeg har været ophidset? Jeg har
> undret mig over en ting.

Noget skulle jeg jo skrive :)

Som jeg skriver i b) ovenfor tror jeg man glemmer de gange man ikke ligger bage en
bus/gammelpot/kvinde-med-barn-på-bagsædet-der-skal-ha-sutten-genplaceret.

> [...]
> hvor der er en indsnævring.

> Det kunne se ud som om at du har pådraget dig en fordom ang.

Nej, igen noget skulle jeg jo skrive og jeg tror det var extra-pladder der skrev noget om
dvd-spiller i forruden :)

> [...]
>
> Jeg har en fremragende udsigt til hvad der foregår i
> "småtingsafdelingen", og de fleste synes ikke at være klar over hvor

Ja det tror jeg gerne, vi snakkede lige den anden dag om hvordan man som lastvognschauffør skulle
få ekvipagen passet til de smallere dele af motorvejsnettet, fex motorring 3 forbi Nybrovej igennem
Kongens Lyngby. Vi kørte bag en ordentligt een, det foregik jo nærmest med et hjul på hver
vejstribe. Godt det ikke er mig.

> [...]
> denne gruppe var på højde med dine evner i udregninger af forbrugt tid
> på givne strækninger med forskellige hastigheder.

Ja ja jeg skal nok afstraffe mig når jeg får tid.
Sådan var det heller ikke ment.

Der er andre der tror at de sparer en frygtelig masse tid ved at køre 20-30km/t over det tilladte,
måske de ikke kørte så vildt til hvis de vidste at den ekstra forbrugte benzin/diesel ikke står mål
med den vundne tid :) Jeg ville bare vise forskellene, ikke drille dig.

Mvh
Roberto (ikke så slem som det måske kan virke)